Tuesday 30 March 2010

رکورد اعدام از ان جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی رکورد اجرای احکام اعدام را در سراسر جهان شکست
سازمان عفو بينالملل در گزارش سالانه خود اعلام كرد که رژيم تهران پس از نمايش انتخابات رياست جمهورى ماه ژوئن گذشته ظرف 8 هفته دستکم 112 نفر را اعدام كرده است.

در بخشی از گزارش سالانه عفو بينالملل آمده است، در سال گذشته (میلادی) مجازات اعدام به ‌طور گستردهاى براى دادن پيام سياسى، ساكت كردن مخالفين و يا ترويج برنامه سياسى در ايران مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق گزارش سالانه عفو بينالملل تعداد اعدامهاى اعلام شده در سال 2009 در ايران حداقل 388 نفر بوده است. در اين گزارش هم ‌چنين به اعدام نوجوانان اشاره شده است.


هرروز دست‌کم یک اعدام در ایران

گزارش رادیو آلمان: بر پایه گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال گذشته میلادی، ۳۸۸ نفر در ایران اعدام شدند. به این ترتیب، هر روز به‌طور متوسط بیش از یک نفر به دار آویخته شد و جمهوری اسلامی رکورد اجرای احکام اعدام را در سراسر جهان شکست.

این گزارش نشان می‌دهد که صرفنظر از چین، بیش از ۵۴ درصد از احکام اعدام جهان در جمهوری اسلامی اجرا شده است.

گزارش صدای آمریکا: سازمان عفو بين الملل که سازمانی مدافع حقوق انسانی است گزارشِ مربوط به اعدام ها و مجازات های صادر شدۀ مرگ را در سال ۲۰۰۹ در جهان، منتشر ساخته است.

در گزارش عفو بين الملل آمده است ايران با اعدامِ دستِ کم ۳۸۸ نفر در سال ۲۰۰۹ بعد از چين در بالاترين مرتبه قرار گرفته است. جمهوری اسلامی ايران معمولاً آمار دقيقی از اعدام شدگانِ کشور را اعلام نمی کند.

عفو بين الملل همچنين اعلام کرده است که ۱۱۲ نفر از کسانی که سال گذشته در ايران اعدام شدند تنها در فاصلۀ چند هفته پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه تا برگزاری مراسم تحليف دومين دورۀ رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، اعدام شده اند.

بنابر گزارش سازمان عفو بين الملل در سال ۲۰۰۹ جمهوری اسلامی به اعدام نوجوانان زير هجده سال ادامه داده است. اعدام جوانان زير ۱۸ سال خلافِ موازين بين المللی ست

Sunday 28 March 2010

شعری از اخولت ثالث

... باری ، حکایتی ست
حتی شنیده ام
بارانی آمده ست و به راه اُفتاده سیل
هر جا که مرز بوده و خط ،‌پاک شسته است
چندان که شهربند قرقها شکسته است
و همچنین شنیده ام آنجا
باران بال و پر
می بارد از هوا
دیگر بنای هیچ پلی بر خیال نیست
کوته شده ست فاصلهء دست و آرزو
حتی نجیب بودن و ماندن ، محال نیست
بیدار راستین شده خواب فسانه ها
مرغ سعادتی که در افسانه می پرید
هر سو زند صلا
کای هر کئی ! بیا
زنبیل خویش پر کن ، از آنچت آرزوست
و همچنین شنیده ام آنجا
چی ؟
لبخند می زنی ؟
من روستاییم ، نفسم پک و راستین
باور نمی کنم که تو باور نمی کنی
آری ، حکایتی ست
شهری چنین که گفتی ، الحق که آیتی ست
اما
من خواب دیده ام
تو خواب دیده ای
او خواب دیده است
ما خواب دی ...
بس است ...

مهدی اخوان ثالث

Thursday 25 March 2010

زیبا کلام و رئیس دانا - نوشته اقای علی ضرابی

علی ضرابی
زیبا کلام وکلام زیبا
صادق زیبا کلام وفریبرزرئیس دانا، دوتن از اساتید دانشمند وارزشمند کشورما هستند که هردو خوب، پخته و سنجیده سخن می گویند. هیچ یک از آنها دراپوزسیون نیستند، ولی از منافع مردم وارزشهای اجتماعی وتاریخی آنها دفاع می کنند. از آنجا که این شخصیت ها سخنوران فهمیم وهوشمندی هستند، کسی نمی تواند برای آنها و گفته هایشان سند سازی کند.
دانش صادق زیبا کلام در تاریخ وطرز ارائه آن برای شنونده به حدی جالب وارزشمند است که دست اندرکاران تلویزیون جام جم ایران از او ودکتر نجفی وچند محقق دیگر خواسته اند که برنامه ای برای شناخت تاریخ ایران بطورهفتگی درتلویزیون اجرا کنند. من بخش هایی ازاین برنامه را دیده ام به نظرم بسیار جالب آمد بخصوص فضای آزادی که برای شرکت کنندگان این میزگرد داده بودند.
. این هفته گفتار آقای زیبا کلام درباره رضاشاه پهلوی وخدمات او بود. ایشان معتقد بود که ما برای ارزش گذاری داشته های خود باید به جهان تاریخ برویم. تاریخ است که می تواند به پیکرما لباس زیبا و یا زشت بپوشاند، بخصوص تاریخ نزدیک کشورمان. زیرا تاریخ هم وقتی پیرمیشود پیرایه هایی به درست یا نادرست به او پوشانده میشود. او به درستی گفت که اگر به تاریخ نگاه کنیم، دراین صد سال اخیر دو تن ازپادشان ایران در زمانی که ایران می رفت که پاره پاره شود، کشور ما را نجات دادند.
یکی از آن دو. آغامحمدخان قاجار بود باهمان خوی جلادمنشی وخونخواری خود که کاش چنین صفتی نمی داشت. دیگر رضا شاه بود که با روی کار آمدن او کشور ایران که براثر بی کفایتی شاهان بی لیاقت قاجار در حال اضمحلال وفروپاشی بود نجات پیدا کرد. رضا شاه خیلی زود خون تازه ای به شریان کشورتزریق شد ومملکت از هم پاشیدۀ ما رو بسوی تعالی وآبادانی برد و امنیت کامل را بر کشور حکمفرما کرد.
زیبا کلام ازاشتباهات و دیکتاتوری وبخصوص ثروت اندوزی رضا شاه که البته توأم با آبادنی کشورهم بود، بحث کرد و اعمال خلاف رضاشاه را هم نادیده نگرفت. آنچه صادق زیبا کلام گفت وظیفه یک معلم تاریخ است، با این حال خیلی جرأت می خواهد که دروضیعت کنونی، شخصی پیدا شود وواقعیت ها را اینگونه بی پروا بازگو کند.
رئیس دانا وزیبا کلام ضمن این که می گویند سوسیالیست هستند، ولی با احترام به حکومت از انتقاد اعمال حاکمان غافل نیستند.
گفتار زیبا درباره ملی شدن صنعت نفت نیز جالب بود. او گفت من از ملی شدن صنعت نفت نمی گویم، بلکه از نهضت ملی شدن صنعت نفت می گویم، زیرا این حرکت ریشه دار و یک خواسته قدیمی ملت ایران بود که سرانجام با اندیشه و کاردانی مرد بزرگی مثل مصدق به نتیجه رسید.
*
جنبش سبز
من سردمداران جنبش سبزرا اپوزسیون نمی دانم، زیرا هریک ازآنها اگربه جای رئیس جمهور فعلی انتخاب یا منصوب میشدند درست مثل همین رئیس جمهور کنونی بودند، تنها با کمی اختلاف، چون آنها هم باید زیر چتر رهبر قرار می گرفتند. آنها عاشق مقام هستند و به ملت کار زیادی ندارند. از دور دستی هم برای ملت تکان میدهند خدا پدرشان را بیامرزد.
این را هم اضافه کنم که فکر نکنیم که دانشجویان ما نمی فهمند، چرا آنها خوب می فهمند. آنها صد تا رهبر جنس سبز و قرمزرا به یک رئیس دانا و زیبا کلام عوض نمی کنند، آنها ده ها رهبر از جنس خود در دانشگاه ها دارند. این جنبشی که به خاطر مخالفت با انتخابات به راه افتاد، توسط دانشجویان به این عظمت رسیده است. باید به حرکت آنها ارج نهاد و ارزش گذاشت.
.درود به مردم حق طلب ایران و دانشجویان قهرمان ما ودلاورانی مثل زیبا کلام ها که با بیان حقایق تاریخی در بیداری و آگاهی مردم ایران قدم بر می دارند.

Wednesday 24 March 2010

افشای شبکه پولشوئی

افشای شبکه پولشویی سپاه پاسداران در کشورهای عربی

دویچه وله: یک شبکه‌ی پولشویی در کشورهای عرب منطقه که گفته می‌شود برای سپاه پاسداران ایران کار می‌کرد، از سوی کشورهای بحرین و کویت کشف و افشا شده است. یک وزیر دولت بحرین نیز در این شبکه شرکت داشت.

خبرگزاری آلمان در گزارشی از بحرین و کویت نوشته است، در کشورهای عربی زدوبندهای فسادآمیز اکثرا پرده‌پوشی می‌شود، اما اکنون مقام‌های دولتی بحرین و کویت یک باند پولشویی را کشف و افشا کرده‌اند.

متهمان این شبکه‌ی فساد، سپاه پاسداران ایران، یک وزیر دولت بحرین، یک زن تاجر از کویت و شمار زیادی از دستیاران آنها در کشورهایی چون کویت، مصر و سودان هستند. وزیر دولت بحرین هم‌اکنون از زندان آزاد شده، اما زن تاجر کویتی هنوز در بازداشت موقت و بازجویی به‌سر می‌برد.

رسانه‌های کویت روز سه‌شنبه (۲۳ مارس/ سوم فروردین ۸۹) گزارش دادند که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد «منصور بن رجب»، وزیر دولت بحرین و یکی از متهمان شبکه‌ی پولشویی، تلاش داشته که یک چک ۶ میلیون یورویی متعلق به سپاه پاسداران ایران را نقد کند. قرار بود این وزیر ۳۰۰ هزار یورو از این پول را به عنوان پاداش برای خود بردارد. بنابر این گزارش یک برادر و خواهر تاجر کویتی نیز در این برنامه مشارکت داشتند، اما نقشه‌ی آنها لو می‌رود و ناکام می‌ماند.

علت ناکام ماندن این طرح پولشویی، خودداری بانک‌هایی در کویت، امارات متحده عربی و لبنان از تبدیل چک متعلق به سپاه پاسداران ایران بوده است. بنابراین گزارش، زمانی که یک تبعه‌ی مصری در تلاش بوده چک ۶ میلیون یورویی را در بانکی در بیروت نقد کند، سازمان اطلاعاتی لبنان متوجه ماجرا می‌شود.

هنوز منشا اصلی پول‌ها روشن نیست. گفته می‌شود که سپاه پاسداران ایران این پول را از طریق تجارت مواد مخدر بدست آورده است. اما مدارک کافی برای اثبات این گزارش وجود ندارد. هم‌چنین شایع است که «منصور بن رجب»، وزیر دولت بحرین جاسوس ایران است، اما برای اثبات این خبرها نیز دلایل کافی وجود ندارد.

منصور بن‌رجب که از یک هفته پیش در بازداشت به‌سر می‌برد اتهام‌های وارد شده علیه خود را رد می‌کند، با این حال حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، روز دوشنبه ۲۲ مارس او را از مقام خود برکنار کرده است.

Saturday 20 March 2010

پیام نوروزی از حزب ملت ایران - تهران

پاينده ايران
پيام نوروزي
فرا رسيدن سال نو خورشيدي را همه با هم باستقبال جشن نوروزي مي رويم
و ياد مي كنيم آن كساني را كه سرور و شادي را پيام آوردند چون جمشيد و كورش
و همه نياكان وارسته مان را ياد مي كنيم از كساني كه با بدي به ستيز پرداختند و از خوبيها درفشي برافراشتند سرفراز و برافراشته چون كاوه
و ياد مي كنيم تمام شهيدان ميهنمان را كه با خون پاك خود ايران را آزاد و آباد خواستند از آرش گرفته تا آخرین جوانان پاکباز و شجاع میهن که در سال 88 به ناجوانمردانه ترین روشها به شهادت رسیدند .
و یاد میکنیم تمامي زندانيان سياسي از هر گروه و دسته, فارغ از نشان ورنگ و آزادی واقعی و تن آسائی همه این عزیزان و خانواده هایشان را از ایزد یکتا خواستاریم.
سالي بدون خشونت و آرامش در ايران را خواهانیم
و امید است که شاهد بازگشت تمام ايرانيان دور از وطن باشيم.
و ياد مي كنيم از تمام كساني كه براي آزادي و نام آوري اين مرز و بوم در تلاشند و در سال گذشته ازمیان ما رفتند
باشد که سال نو سالي بدون خشونت و آرامش در ايران
وسالی پر از صلح و شادی در گستره فرهنگ ايران زمين باشد.
خسرو سیف-دبیر کل حزب ملت ایران
تهران -یکم فروردین یکهزار و سیصد و هشتاد و نه خورشیدی

پیامهای نوروزی جبهه ملی - تهران

پیام های نوروزی از جبهه ملی ایران:

بنام خداوند جان و خرد

خجسته جشن باستانی نوروز را که یادمانی از روزگاران بلندپایگی و سرافرازی نیاکان با فر و شکوه ما و یادگار بلندآوازگی ایران بزرگ است، به هم میهنان و همزبانان گرامی شادباش میگویم و امیدوارم در سایه بنده نوازی پروردگار سال نو گشاینده درهای پیروزی برای همه هم میهنان و آزادگان جهان باشد.

ادیب برومند
نورور 1389


نوروز فرخنده 1389 به هم میهنان خجسته باد!

سال نو را با این امید آغاز می کنیم که ایران عزیز ما سرانجامی امیدبخش در افق دارد. سال نو را با این نوید آغاز می کنیم که با برونرفت از دوران دروغ و خشونت، ملت ایران از چنگال اهریمنان رهایی خواهد یافت، به این امید که سال نو آغازی برای عقب نشینی خودکامگی و تنگ اندیشی خواهد بود و پگاهی برای راستی و آزاد اندیشی و سروری مردم. ما ایرانیان سرانجام کشور خود پس خواهیم گرفت و به جهانیان نشان خواهیم داد که ما هنوز هستیم و سربلند تا ابد خواهیم بود.

من این جمله را از پیام شادباش نوروزی خود در فروردین 88 یادآوری می کنم: "شاید که در این سال بتوانیم نخستین گام را برای زدودن دروغ و فساد و خشونت و به سوی رهایی از سیاهی و تاریکی، و آزادی و بازشکوفایی ملت بزرگ ایران بر داریم."

ملت ایران در سال 88 گام بسیار بلندی برداشت، و نشان داد که بجز آزادی و حاکمیت ملی هیچ گزینه دیگری را نخواهد پذیرفت، هتا اگر بایستی برای رسیدن به آن همه گونه خشونت و پلیدی را تحمل کند. در این سال پیش رو، ملت ایران گامی بسیار بلندتر برای اعمال حاکمیت خود برخواهد داشت.

هنگامی که بزودی ملت ایران تعیین سرنوشت خود را خود به دست بگیرد، دروغ و خشونت پایان خواهد یافت. ملت بزرگ ایران ثابت خواهد کرد که ملتی نیک اندیش و نیک خواه است و دروغ و خشونت گرایی در سرشتش نیست. ملت ایران ثابت خواهد کرد که آزاده است و بخشاینده و مهربان.

من امیدوارم و نوید می دهم که سال هشتاد و نه سال چیرگی روشنایی بر تاریکی و شکست اهریمن است. سالی که در آن مردم ایران پگاه آزادی را تجربه خواهند کرد، چشم انداز برپایی مردم سالاری را خواهند دید و طعم مشارکت در سرنوشت خود را خواهند چشید. فقط راه کوتاه ولی سنگلاخی بیش نمانده است که باید پابرهنه از آن گذر کرد.

کورش زعیم
یکم فروردین هزار سیسد و هشتاد و نه

Thursday 18 March 2010

گوشه ای از زندگانی دکتر محمد مصدق

رئیس دفتر مصدق در دوران 28 ماهه نخست وزیری گوشه‌ای از خصوصیات او را این گونه نقل می‌کند

قسم مصدق همیشه" به حق خدا " بود. دو تا یتیم از بچه‌های احمدآباد همیشه در خانه‌اش بود و اینها را بزرگ می‌کرد.زندگی‌اش فوق‌العاده ساده بود . چه هدایا برای شخص ایشان و چه برای دولت محال بود به منزل بیاید. هیچ سرسوزنی نمی‌گرفت.یک کلمه دروغ از دهانش درنمی‌آمد. یک وعده حرام نمی‌گفت. بیست و هشت‌ماه نخست وزیری مصدق یک ریال از اعتبار دولت بابت مخارج دفتر نخست وزیری خرج نشد. همه خرج‌ها را شخصا می‌پرداخت. خرج نهار و شام و صبحانه 50 سرباز و درجه دار که آنجا بودند را خود مصدق می‌داد.همچنین عیدی‌ها و هزینه‌ها و پاداش‌ها را. دکتر مصدق در عرض بیست ‌و هشت ماه حکومت از جیب خودش حدود دومیلیون و ششصد‌هزار تومان خرج کرد.مصدق کوچک ترین هدیه را حتی از صمیمی‌ترین دوستانش نمی‌پذیرفت. یادم هست خبر آوردند که آقای امیر تیمور کلالی ، از دوستان مصدق، یک کامیون کوچک خربزه از مشهد فرستاده بودند. وقتی خبر آوردند که خربزه را آورده‌اند اوقاتش تلخ شد و گفت: این چه کارهایی است؟ این چه بدعت‌های بدی است؟ من خربزه می‌خواهم چه کار؟ بگویید برگردانند. گفتم آقا به امیر تیمور توهین می‌شود. از روی اخلاص و ارادت این کار را کرده. اگر کامیون به مشهد برگردد راه که آسفالت نیست و عمده‌اش خاکی است. همه خربزه ها می‌شکند و خراب می‌شود. گفت اجازه نمی‌دهم یک‌دانه از این خربزه‌ها به خانه من وارد شود.گفتم پس اجازه بدهید اینها را ببریم دارالمجانین. گفت ببرشان. خربزه ها را بردیم آنجا. بعد از آن مصدق، نریمان شهردار تهران را احضار کرد و گفت: مطالعه کن و ببین چه محل درآمدی پیدا می‌کنی که جیره مریض‌های آنجا را بالا ببری که مریض‌هایی که آنجا می‌خوابند از لحاظ غذا و پرستار و دوا در مضیقه نباشند. بعد از آن بود که جیره هر مریض از 3 تومان به 10 تومان افزایش یافت.

یک‌بار پیشکارش که شرافتیان نام داشت و 46 سال پیش او بود بر حسب تصادف با سایر کارمندان بانک و نخست‌وزیری سوار ماشین نخست‌وزیری شده بود. مصدق چنان توپ و تشری به او زد که به چه مناسبت تو که کارمند دولت نیستی سوار ماشین دولتی شدی؟ خود مصدق یک دفعه هم ماشین نخست‌وزیری را سوار نشد. یک پلیموت سبز رنگ داشت که از آن استفاده می‌کرد. همه چیزش ملی بود. لباس و کفش و همه چیزش وطنی بود. او هیچ چیز خارجی نداشت. فقط موقعی که می‌خواست به آمریکا برود یادم هست که یک دست لباس اسپورتکس برایش دوختند. آن را از لاله‌زار خریده بودیم بیشتر هم علتش این بود که چندان اتو لازم نداشت و چروک نمی‌شد.

دکتر مصدق به خصوصیات اخلاقی و شخصی ما توجه داشت.اگر به فرض می‌فهمید که من مشروب می‌خورم محال بود مرا نگه دارد. اگر به فرض می‌شنید که پکی به تریاک می‌زنم محال بود مرا تحمل کند.یک بار فهمید که یکی از کارکنان دفتر زن جوانی را صیغه کرده و شب ها به منزل او می‌رود و به زن اولش می‌گوید من در دفتر مصدق هستم. دکتر مصدق به من گفت: آقای خازنی من دروغ را از هیچ‌کس نمی‌بخشم. این دروغ گفته، ثانیا هوس زن جوان کرده ، این زن جوانی و عمرش را در این خانه گذاشته، با فقر و بدبختی‌اش گذرانده حالا او رفته زن دیگر گرفته؟ از کسانی که چند تا زن داشتند خیلی بدش می‌آمد.اصلا از اینها متنفر بود.مخالف شدید آنها هم بود. گفت دستور بده که حقوقش را به خودش ندهند. به خانم اولش بدهند. کارهای حقوقی‌اش را انجام دادم و از آن به بعد حقوق آن شخص را به زن اولش می‌پرداختند.

یک بار آقا مرا خواست در حالی که عصبانی بود. گفتم آقا چه شده؟ گفت این مش مهدی آبروی ما را برده. گفتم چه کار کرده؟ گفت: از این بالا نگاه می‌کردم دیدم در کنار سینی سربازها، یک‌چهارم طالبی گذاشته‌اند. آقا سرباز باید یک‌چهارم طالبی بخورد؟ اقلا نصف طالبی بدهند. غذای آنها را مراقب بود که بهترین غذا باشد. در همان آشپزخانه‌ای که نهار خودش را می‌پختند، غذای سربازها را هم می‌پختند.خلاصه سر طالبی غوغایی کرد.

به آقا گفتم قرار است ارباب مهدی یزدی، رئیس هیئت مدیره وارد کنندگان چای ، می‌خواهد بیاید. گفت برای چه می‌خواهند بیایند؟ گفتم احتمالا راجع به چای است چون کسانی که می‌‌خواهند بیایند بزرگترین واردکنندگان چای هستند. گفت خیلی خوب. یک ربع قبل از اینکه اینها بیایند به مش مهدی گفت که از آن چای لاهیجان اعلی دم کن، میهمان می‌آید.وقتی مهمان‌ها آمدند دستور داد چای آوردند. چای لاهیجان هم واقعا معطر و عالی است. وقتی آنها چای را خوردند از ارباب مهدی پرسید: چای چطور بود؟ خوب بود،بد بود؟ خوب دم کشیده بود یا نکشیده بود؟ ارباب مهدی گفت خیلی عالی بود. گفت: این همان چای ایران است. وقتی گفت این چای ایران است آنها حرفشان را اصلا نزدند و مطرح نکردند که اجازه بگیرند چای از خارج بیاورند. مجلس به همین ترتیب با خوردن یک چای تمام شد." روحش شاد و یادش گرامی باد

بیانیه شورای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

بیانیه

باتوجه به اینکه سر انجام سارمان ملل در پاسخ به خواسته های مردم ایران و دیگر کشورهای

فارسی زبان ، عید نوروز ، روز اول فروردین ماه را یک روز جها انی و رسمی اعلام نمود، ما
این روز فرخنده را با شادی بسیار به همه هموطنان و سایر ملل فارسی زبان شادباش میگوئیم

ما همچنین 29 اسفند را که روز ملی شدن صنایع نفت در سراسر ایران است و بهمت دکتر
محمد مصدق و یارانش و نیز همکاری دیگر شخصیتهای سیاسی ایران بانجام رسید تبریک گفته و سپاس میگذاریم .
امید است با پیروزی ملت ایران بر جهل و استبداد حاکم بر کشورمان در سال اینده بتوانیم سفره زرین دمکراسی را در کشور خود بگسترانیم.

28 اسفند 1388

Tuesday 16 March 2010

سرودی بمناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی

سرود و سلام نوروزی



سلامی چو بوی خوش نو بهار

به یاران آزاده در هر دیار



سلا می به ایران که پاینده باد

چراغی فرا راه آینده باد



سلا می به آن کشور با شکوه

به دریا به ساحل به جنگل به کوه



سلا می به کیوان و بهرام و تیر

به تصویر خورشید و شمشیر و شیر



سلامی به سبز و به سرخ و سپید

به آن جاودان پرچم پرامید



سلامی به شبنم سلامی به آب

به پروانه، گل، آسمان، آفتاب



سلامی به سبزه، سلامی به خاک

سلامی به میخانه انگور و تاک



سلامی به آتش به نوروز و نور

سلامی به ماهی و تنگ بلور



سلامی به آینه و روشنی

به جان های پاک و پرستیدنی



به آزادگان فارغ از رنگ و فام

به دربندشده گان آزادگان آزادی خواه


سلام ، سلام، سلام، سلام

پاینده ایران


مهری ذکایی (نوشا)

Monday 15 March 2010

تبریک نوروزی مجلس نمایندگان امریکا

مجلس آمريكا فرا رسيدن نوروز را به ايرانيان تبريك گفت

مجلس نمايندگان آمريكا روز دوشنبه با اكثريت آرا قطعنامه اى در مورد «اهميت فرهنگى و تاريخى» مهم ترين عيد باستانى ايرانيان را تصويب كرد و نوروز را كه جشنى ۳ هزار ساله است به ايرانى ها و ايرانيان مقيم آمريكا تبريك گفت.

اين قطعنامه از كوروش، پادشاه هخامنشى تمجيد مى كند و "منشور كوروش" را نقطه عطفى در تاريخ حقوق بشر مى داند.

در قطعنامۀ مجلس آمريكا همچنين آمده است «جامعه آمريكا جامعه اى متشكل از فرهنگ ها و اديان گوناگون است و جشن نوروز با اصول بنيادين خود بر ارزش هاى اين جامعه كه مبتنى بر صلح و كاميابى ست مى افزايد».

Saturday 13 March 2010

چهارشنبه سوری

فلسفه چهارشنبه سورى به روایت سياوش اوستا


سور به معناى ميهمانى و جشن مى باشد و اما چرا چهارشنبه سورى و چرا آتش برافروختن و چرا از روى آتش پريدن؟ براساس سروده هاى پيروز پارسى، حكيم فردوسى، سياوش فرزند كاووس شاه در هفت سالگى مادر را از دست مى دهد. پادشاه همسر ديگر را برمى گزيند، سودابه كه زنى زيبا و هوسباز بود عاشق سياوش مى شود:


يكى روز كاووس كى با پسر

نشسته كه سودابه آمد ز در
زنـاگـاه روى سياوش بديد

پرانديشه گشت و دلش بردميد
زعشق رخ او قرارش نماند

همه مهر اندر دل آتش نشاند


سودابه در انديشه بود تا به گونه اى سياوش را به كاخ خويش بكشاند، دختر زيبا و جوان خود را بهانه حضور

سياوش كرده و او را فرا خواند: ـ

كه بايد كه رنجه كنى پاى خويش
نمائى مرا سرو بالاى خويش
بياراسته خويش چون نوبهار
بگردش هم از ماهرويان هزار


آنگاه كه سودابه سياوش را در كاخ خويش يافت به او گفت: ـ


هر آنكس كه از دور بيند ترا
شود بيهش و برگزيند ترا
زمن هر چه خواهى، همه كام تو
بر آرم ، نپيچم سر از دام تو
من اينك به پيش تو افتاده ام

تن و جان شيرين ترا داده ام


سودابه پس از اين كه از مهر و عشق خود به سياوش مى گويد و همزمان به او نزديك مى شود. ناگاه او را در آغوش كشيده و مى بوسد


سرش تنگ بگرفت و يك بوسه داد
همانا كه از شرم ناورد ياد
رخان سياوش چو خون شد ز شرم
بياراست مژگان به خوناب گرم
چنين گفت با دل كه از كار ديو
مرا دور داراد كيوان خديو
نه من با پدر بى وفائى كنم
نه با اهرمن آشنائى كنم


سياوش با خشم و اضطراب و دلهره به نامادرى خود گفت: ـ

سر بانوانى و هم مهترى
من ايدون گمانم كه تو مادرى


سياوش خشمناك از جاى برخاسته و عزم خروج از كاخ سودابه را كرد. سودابه كه از برملا شدن واقعه بيم داشت داد و فرياد كرد و درست بسان افسانه يوسف و زليخا دامن پاره كرده و گناه را به سياوش متوجه كرد و چنانچه در نمايشنامه افسانه، افسانه ها نوشتيم، اكثر افسانه هاى سامى، افسانه هاى شاهنامه مى باشد كه رنگ روى سامى گرفته است و نيز در آئين اوستا نوشته ايم كه كتاب اوستا يك كتابخانه كتاب بوده است كه تاريخ شاهان ايران يكى از ۱۲۰ جلد كتاب، كتابخانه اوستا مى باشد و چگونگى به نظم آوردن آن را توسط فردوسى در زندگينامه پيروز پارسى، يعنى حكيم ابوالقاسم فردوسى شرح داده ام... بارى سياوش به سودابه مى گويد كه پدر را آگاه خواهد كرد: ـ


از آن تخت برخاست با خشم و جنگ
بدو اندر آويخت سودابه چنگ
بدو گفت من راز دل پيش تو
بگفتم نهانى بد انديش تو
مرا خيره خواهى كه رسوا كنى؟
به پيش خردمند رعنا كنى
بزد دست و جامه بدريد پاك
به ناخن دو رخ را همى كرد چاك
برآمد خروش از شبستان اوى
فغانش زايوان برآمد بكوى


در پى جار و جنجال سودابه، كيكاووس پادشاه ايران از جريان آگاه شده و از سياوش توضيح خواست سياوش به پدر گفت كه پاكدامن است

و براى اثبات آن آماده است تا از تونل و راهرو آتش عبور كند. سياوش گفت اگر من گناهكار باشم در آتش خواهم سوخت و اگر پاكدامن باشم

از آتش عبور خواهم كرد

سراسر همه دشت بريان شدند
سياوش بيامد به پيش پدر
يكى خود و زرين نهاده به سر
سخن گفتنش با پسر نرم بود
سياوش بدو گفت انده مدار
كزين سان بود گردش روزگار
سرى پرز شرم و تباهى مراست
سياوش سپه را بدا نسان بتاخت
تو گفتى كه اسبش بر آتش بساخت
زآتش برون آمد آزاد مرد
لبان پر ز خنده برخ همچو ورد
چو بخشايش پاك يزدان بود
دم آتش و باد يكسان بود
سواران لشكر برانگيختند
همه دشت پيشش درم ريختند


سياوش به تندرستى و چاپكى و چالاكى به همراه اسب سياهش از آتش عبور كرد و تندرست بيرون آمد.


يكى شادمانى شد اندر جهان
ميان كهان و ميان مهان
سياوش به پيش جهاندار پاك
بيامد بماليد رخ را به خاك
كه از نفت آن كوه آتش پَِـرَست
همه كامه دشمنان كرد پست
بدو گفت شاه، اى دلير جهان
كه پاكيزه تخمى و روشن روان
چنانى كه از مادر پارسا
بزايد شود بر جهان پادشا
سياوخش را تنگ در برگرفت
زكردار بد پوزش اندر گرفت
مى آورد و رامشگران را بخواند
همه كام ها با سياوش براند
سه روز اندر آن سور مى در كشيد
نبد بر در گنج بند و كليد! ـ


اين اتفاق و آزمايش عبور از آتش در بهرام شيد (سه شنبه) آخر سال روى داده بود و از چهارشنبه تا ناهيد شيد (جمعه يا آدينه) جشن ملى اعلام شد و در سراسر كشور پهناور ايران به فرمان كيكاووس سورچرانى و شادمانى برقرار شد.
و از آن پس به ياد عبور سرفرازانه سياوش از آتش همواره ايرانيان واپسين شبانه بهرام شيد (سه شنبه شب) را به ياد سياوش و پاكى او با پريدن از روى آتش جشن مى گيرند.

Friday 12 March 2010

امار رسمی و بسیار جالب

این آمار‌ها از آمار مرکز آمار ایران استخراج گردیده است

۱- درامد رژیم شاهنشاهی از ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ : ۲۲۷ میلیارد دلار
۲- درامد جمهوری اسلامی از ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۳: ۳۱۳ میلیارد دلار
۳- درامد جمهوری اسلامی از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ : ۳۶۶ میلیارد دلار

کلّ در آمد رژیم جمهوری اسلامی در یک دوره ۳۰ ساله برابر با ۶۷۹ میلیارد دلار و نزدیک به ۳ برابر رژیم شاهنشاهی گردیده،
بنا به گزارش مرکز آمار ایران منتشر شده در آذر ۸۸ و پس از بر رسی‌پرسشنامه‌های متقاضیان دریافت یارانه ها، این مرکز جامعه ایران را از نظر درامد به ۳ شاخه تقسیم نمود:

۱- شاخه اول کسانی‌که حداکثر درامد ماهانه ایشان ۸۹،۰۰۰ تومان یا کمتر است که ۳۰میلیون ایرانی‌در این شاخه قرار میگیرند،
۲- شاخه دوم کسانی‌که حداکثر درامد ماهان ایشان ۱۳۰،۰۰۰ تومان و کمتر است که در این شاخه نزدیک به ۱۷ میلیون ایران قرار میگیرند،
۳- شاخه سوم کسانی‌که بیش از ۱۳۰،۰۰۰ تومان در ماه درامد دارند،

تسلیت بمناسبت در گذشت مهندس علی برومند

باکمال تآسف اطلاع یافتیم که همرزم گرامی آقای مهندس علی برومند عضو شورای نهضت مقاومت ملی
ایران در یک سانحه سقوط هواپیما در گذشته اند. مهندس برومند پس از قتل دکتر برومند بدست جلادان نظام جمهوری اسلامی ره پدر را با صمیمیت و فدا کاری ادامه داد، و سالها ی متمادی عهده دار سمت معاونت شورای نهضت مقاومت ملی ایران بود. نهضت مقاومت ملی ایران فقدان ایشان را به خانواده محترم برومند تسلیت گفته و خود را در غم در گذشت این همرزم گرامی شریک میداند

بیستم اسفند 1388 دهم مارچ 2010

ایران هر گز نخواهد مرد

ریُیس شورای نهضت مقاومت ملی ایران

حمید ذولنور

ریُیس هیآت اجرایی نهضت مقاومت ملی ایران

حسین اسدی

Sunday 7 March 2010

دیدار با دکتر محمد ملکی

محمد ملکی، دبیر شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران نیز به محاربه متهم شد .


محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره پرونده محمد ملكي كه رياست دانشگاه تهران در دولت موقت بر عهده داشت با اعلام اينكه موكلش در هفته گذشته با قرار كفالت يك ميليارد ريالي آزاد شده است گفت: طبق كيفرخواست صادره موكلم به اتهام ارتباط با يكي از سازمان‌هاي
غيرقانوني و به استناد ماده 186 قانون مجازات اسلامي به محاربه متهم شده است.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////

دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران و جبهه متحد دانشجویی بادکتر محمد ملکی

صبح جمعه تعدادی از اعضای شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران و اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران و جبهه متحد دانشجویی به دیدار محمد ملکی، دبیر شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران که به تازگی پس از گذشت بیش از شش ماه از زندان آزاد گشته بود، رفتند .

دکتر ملکی در ابتدای این دیدار ضمن سپاس از حضور این افراد به ارائه گزارش دوران بازداشت خود پرداخته و در این زمینه فرمودند : در دو ماه ابتدای بازداشت فشار بازجویی ها به شدت بالا بود و بازجوها سعی در وارد ساختن اتهامات بی اساس داشتتند ولی من تمام اتهامات وارده را رد کرده و دلیل وارد ساختن این اتهامات را نگاه امنیتی آنها ذکر کردم .

ایشان در ادامه افزودند : در دوران بازداشت به علت کهولت سن و بیماری از نظر جسمی وضعیت مناسبی نداشتم ولی سعی می کردم از نظر روحی همچنان محکم و استوار باشم تا بتوانم روحیه سایر زندانیان سیاسی – عقیدتی را تقویت نمایم .

در ادامه اسماعیل مفتی زاده، از اعضای شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران به نمایندگی میهمانان از صبر و استقامت دکتر ملکی در دوران بازداشت تقدیر نموده و برای ایشان آرزوی سلامتی نمودند . ایشان در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت زندانیان سیاسی همچون حشمت الله طبرزدی، عبدالله مومنی، سعید کلانکی، شیوا نظر آهاری، بهزاد مهرانی، حسام فیروزی و ... ارائه نمودند .

در این دیدار به غیر از پرویز سفری، محمد مسعود سلامتی و امین کــُرد از اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران و سعید درخشندی از اعضای شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران، تعدادی از اعضای سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی ( ادوار تحکیم وحدت ) و گروه دانشجویان لیبرال نیز حضور داشتند

Saturday 6 March 2010

بیانیه جبهه ملی ایران در باره 14 اسفند

بیانیه جبهه ملی ایران-تهران

به نام خدا
تجليل از ياد و نام بزرگان تاريخ كه در راه مبارزه با فساد و خدمت به بشريت از ايثار جان و مال دريغ نورزيده‌اند؛ همواره براي معتقدان به افكار نهضت ملي و ملي‌گرايان ايران زمين لازم و واجب بوده است تا شيوه فداكاران و نيك انديشان دست‌كم گرفته نشده، آئين جوانمردي ميهني از ذهن نسلها زدوده نگردد و نسبت فراموش‌كاري و بي تفاوتي به افراد جامعه داده نشود.

لذا متاسفيم به آگاهي برسانيم كه بنا به اعلام مقامات مسئول، مراسم سالروز 14 اسفند كه هر سال در ساده‌ترين حالت و نظم از قهرمان و رهبر مليون زنده ياد دكتر محمد مصدق به عمل مي‌آمد و در آرامگاه آن شادروان در احمد‌آباد برگزار مي‌شد، بعمل نخواهد آمد. ما ضمن درود به روان پاك اين رهبر گرانقدر و پويندگان راه او آرزومنديم كه بهانه‌‌هاي اختلال نظم و مطالبي از اين قبيل، آزاديخواهي و حداقل تفاهم را در پس پرده‌هاي نگراني نبرد و در نتيجه موجبات بدبيني‌هاي نامطلوب‌تري را فراهم نياورد.

جبهه ملي ايران
13/12/1388

Friday 5 March 2010

گرامیداشت 14 اسفند

گرامیداشت 14 اسفند

روز چهاردهم اسفند ماه سالگرد درگذشت دکتر محمد مصدق رهبر و بنیانگذار جبهه ملی ایران همه ساله در آرامگاه مصدق واقع در احمدآباد مراسمی هست و باد ان بزرگمرد را گرامی داشته ولی امسال مقامات نظامی میخواهند از ان جلوگیری کنند.

جبهه ملی ایران در خارج از کشور این روز

را گرامی داشته و هرگونه ممانعت از برگزاری

مراسم یادبود ان زنده یاد را محکوم مینماید.

Monday 1 March 2010

ازادی دکتر محمد ملکی

دکتر محمد ملکی آزاد شد
دکتر محمد ملکی با قرار کفالت از زندان اوين آزاد شد. ايشان از تاريخ ۳۱ مرداد و به مدت ۱۹۱ روز در بازداشت بوده و از اين جهت مسن ترين زندانی سياسی حوادث پس از انتخابات محسوب ميشود که مدت طولانی بيش از شش ماه را در زندان سپری کرده است.
وی در اين مدت بدليل وضعيت نامساعد سلامتی چندين بار در زندان و بيمارستان بستری گرديد. دکتر ملکی که از سرطان پروستات و بيماريهای ديگر رنج ميبرد بدليل وضعيت نامساعد جسمی قرار است که در بيمارستان تحت درمان قرار گيرد.