Monday 13 December 2010

مقاله از اقای علی ضرابی

صداهایی که بگوش کسی نمی رسد

علی ضرابی

چندی قبل شنیده شد که در مواردی رئیس جمهور و همینطور وزیر خارجه آمریکا در محافلی که سران اعراب در آن حضور داشتند خلیج پارس را خلیج خوانده اند. من هم مثل خیلی از هم وطنان سخت به این موضوع معترض شدم . من و البته دیگران هم به ایشان در باب این اشتباه نامه هایی نوشتیم و تذکر دادیم که نمی شود رئیس جمهور و یا وزیر امور خارجه آمریکا نام خلیج پارس را ندانند نامی که هر کودک دبستانی آن را می داند .
در این مورد آن طور که لازم بود به اطلاع ایشان رساندم که شما اگر با دولت ایران در وضع غیر عادی هستید و دل خوشی از زمامداران آن ندارید. ملت ایران بیش از سی سال است که معتقد است سیستم فاشیست مذهبی که هم اکنون به عنف کشور ما را تصرف کرده و در این مدت که به ملت ما با حکومت جابر جمهوری اسلامی در داخل و خارج در جنگ هست و صدها جوان خود را دراین راه از دست داده و دقیقه ای نیست که از ستیز با آن فارغ باشد. در پاسخ من دفتر ایشان مرقوم داشته اند متاسفانه در حال حاضر ما درگیر وضع اقتصادی کشور هستیم و نیز نشت کردن نفت در مکزیک نیز برای دولت ایجاد ناراحتی هایی را کرده که اجباراً پاسخ شما را به وقت مناسبی موکول می کنم .
شاید تا حدودی هم درست بود و ما نیز معتقد شدیم که دیگر چنین اشتباهی در دستگاه های دولتی آمریکا پیش نخواهد آمد.
ولی با تعجب چند روز پیش اطلاع حاصل شد که وزرات دریاداری آمریکا به یگان های خود دستور داده که از این به بعد به جای نام خلیج پارس از نام مجحول خلیج عربی استفاده کنند. امری که هیچ ایرانی آن را باور نداشت و هنوز هم باور نمی کند که زمامداران بزرگترین کشور جهان دچار چنین اشتباه بزرگی بشوند. مگر آقای اوباما و مشاورین ایشان تصور می کنند که ملت ایران احمدی نژاد و خامنه ای و مشتی آخوند واپسگرا هستند و خلیج فارس پشت قباله همسران اینان هست؟ آیا زعمای آمریکا فکر می کنند عوض نمودن نام یک کشور و یا یک مثلاً اقیانوس یا خلیج مکزیک نام یک کوچه هست و یا نام شماره یک منزل و یا رنگ اتومبیل هست که می شود شهردار بیاید و اهالی محل هم جمع شوند و بغیر آن را اعلام کنند؟ و با رفراندوم محلی اگر توانستند شماره فلان منزل را تغییر بدهند؟ شما اختلاف با غارتگران ایران دارید که مسلم است ملت ایران پشتیبان شما است و با شما همگام و همراه می باشد همینطور که تاکنون با آنان جنگید و خون جوانان خود را در این راه بهاء پرداخته و از پا نیایستاده و با شما همراه است. چگونه یک سازمان دولتی که حقوق از ملت آمریکا می گیرد و می داند که این حقوق از تاکی ملت آمریکا است و ملت آمریکا که من و بیش از یک میلیون ایرانی آمریکایی بخشی از این ملت آیا مثلاً احمدی نژاد میتواند دستور دهد که از این پس به کشور آمریکا بگوئید کشور احمدی نژاد مسلماً او چنین غلطی نمی کند. باید سردمداران جوان آمریکا بدانند و قطعاً می دانند که نام خلیج پارس از هزاران سال پیش خلیج پارس بوده یعنی از زمانی که پارس ها و مادها در آنجا سکنی گزیدند به این آبراه هم خلیج پارس می گفتند. حال آقای اوباما به خاطر یک مشت عربی که خریدار اسلحه آمریکا هستند و با نفت برای آنها فرهنگی ساخته؟ توجه ندارند که ملت ایران گهواره چپان تمدن بشری بوده. هنوز سازمان ملل متحد منشور و یا فرمان حقوق بشر داریوش و کورش کبیر را سر لوحه کار خود قرار داده وهنوز واژگانی بهتر از آنچه او برای ما گذارده پیدا نکرده اند کاش کورش سر از خاک بیرون بیاورد و ببیند بسر زمین پهناوری که او برای ما گذارد چگونه طعمه لاشخورهای زمین خوار شد به نحوی که فرزندان او صاحب یک سوم کشوری که او برای ما گذارد هستند زیرا مردمی پیدا شده اند که زمانی خوراک آنها شیر شتر و سوسمار بود و اینان بغداد و تیسفون بابل و بحرین و تمام آن ایالت ایران را بلعیده اند و هم اکنون چشم طمع حتی به نام خلیج پارس دوخته اند .
آقای اوبــاما فـرض کنید شما و بانوی اول آمریکا با دو فرزند خود سر میز نهار نشسته اید و نماینده سازمان دریاداری نامه ای را نشان می دهد و دست خود را در نقشه روی خلیج پارس می گذارد و بدون توجه به آنچه در نقشه نوشته شده در تلویزیون می گوید خلیج عربی. آیا فرزندان شما نمی گویند بابا چرا اینها به خلیج پارس می گویند خلیج عربی؟ جنابعالی چه جوابی برای فرزندان خود دارید؟ آقای اوباما شما فکر می کنید در انتخابات آینده آیا آرای یک و نیم میلیون ایرانی آمریکایی در انتخاب شما تاثیر گذار نیست؟ شما دیدید که گوگل و ناشیونال جغرافی که با گرفتن میلیون ها دلار از شیوخ عرب به چنین شوخی ننگ باری دست زدند و ظرف چند هفته طوماری با بیش از یک میلیون معترض دریافت داشتند و اجباراً از ملت ایران عذر خواهی کردند؟ جناب رئیس جمهور، اقلیت آمریکایی های ایرانی با اقلیت های دیگر خیلی فرق می کنند اینان هم اکنون در ردیف زبده مردم آمریکا هستند. بزرگترین سازمان اقتصادی آمریکا یا می شود گفت دنیا روی شاخ آمریکایی های ایرانی می گردد، کالسکه های فرود آمده در کره مریخ تحت فرماندهی دانشمندان ایرانی است، از نظر اقتصادی دیگر جای بحث نیست جناب اوباما همه ایرانیان آمریکایی و هفتاد و پنج میلیون ایرانی مقیم ایران که در انتخاب شما هورا کشیدند از ریاست جمهور جوان و پر دانش خود می خواهند از این پس توجه بیشتری در امور بشود که خدای نکرده کارهایی بشود که باطناً خود شما هم دوست نداشته اید.

No comments: