Monday 27 July 2009

مجسمه ندا بنام فرشته ایران فرشته ازادی

مجسمه ندا به نام «فرشته ايران، فرشته آزادي» توسط مجسمه ساز برجسته امريكايي ساخته شد.
خانم پاولا اسلاتر مجسمه ساز برجسته امريكايي كه آثار منحصر بفرد او در جهان شناخته شده است با ديدن فيلم لحظات قبل از مرگ ندا آقا سلطان در تلويزيون تحت تاثير چهره و چشمهاي او قرار گرفته است. او سپس شروع به ساختن مجسمه اي كرده است كه تصوير ندا آقا سلطان را نشان مي‌دهد. از كارهاي ديگر اين مجسمه ساز مجسمه مشهور برنزي آبراهام لينكلن است.
خانم اسلاتر در مصاحبه با مطبوعات به برنامه زمانبندي فشرده خود براي تحويل كارهاي هنري سفارش داده شده از سراسر جهان اشاره كرد و گفت برنامه‌هاي تحويل خود را براي ساخت اين مجسمه به تعويق انداخته است.
او گفت عاملي كه بيش از هر چيز او را تحت تاثير قرار داده است جلوگيري مقامات دولتي ايران از برگزاري مراسم سوگواري و خاكسپاري براي ندا بوده است. به اين ترتيب خانم اسلاتر سعي كرده است با ساخت مجسمه او كه اثري ماندني از شخصيت او خواهد بود و ياد او را در سراسر جهان زنده نگاه خواهد داشت، عدم برگزاري مراسم يادبود براي ندا را جبران كند.
اين مجسمه زيبا و به ياد ماندني «فرشته ايران، فرشته آزادي» نام دارد.
اين مجسمه قرار است در روز 25 جولاي در مقابل تالار اصلي شهر سانفرانسيسكو مورد بازديد 20 هزار تماشاگر از سراسر امريكا قرار گيرد. در اين روز بصورت همزمان تظاهرات اعتراضي ايرانيان مقيم 50 شهر در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

No comments: