Friday 11 December 2009

روز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر

اگاهینامه

دهم دسامبرشست و یکمین سالروز حقوق بشر
شست ویک سال پیش، روز دهم دسامبر 1948، اعلامية جهاني حقوق بشر به تصويب سازمان ملل متحد و به امضاي كشورهاي عضو، از جمله ايران، رسيد.
مادۀ نخست اين اعلاميه، كه پايه هاي انسانی آن در ايران سابقة ژرف فرهنگي وتاريخي دارد و با روح منشور کوروش کبیر همخوان است، چنين ميگويد:
« تمام افراد بشر آزاد بدنيا ميآيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند. همه دارای عقل و وجدان ميباشند و بايد نسبت به يكديگر با روح برادری رفتار كنند .» . جای آن دارد که یادآور شویم که کوروش بزرگ، شاهنشاه ایران، بیش از ••٢۵ سال پیش، نخستین لوحه حقوق بشر را به جهانیان عرضه کرد، سندی که همواره باعث افتخار جامعه بشری بوده است.
تاریخ تمدن بشر گواهی میدهد که استقرار دموکراسی و حکومتهای قانونی که پایه حقوق بشری داشته باشند پیشرفتهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را بدنبال آورده و رفاه ملی را تضمین نموده است. شایسته است که سالگرد این روز جهانی را بهمگان شادباش گفته وکوشش نمائیم که ملت ایران و همه ملتهای زیر یوغ دیکتاتوری، حقوق انسانی خودرا بدست آورند.
بررسی سه دهه گذشته نشان میدهد که مردم ایران، در زیر ضرب و شتم حکومتگران، از مزیتهای نخستین حقوق بشر محرومند و بعلت نادانی و واپسگرایی رژیم جمهوری اسلامی، اکثریت در فقرو فلاکت بسر میبرند. با همه این شرایط غیر انسانی، مردم ایران بگونه خستگی ناپذیر و شجاعانه با این رژیم و قوانین وحشیانه آن، از راه نا فرمانی مدنی و تظاهرات چند میلیونی، مبارزه میکنند. با توجه به حوادث اخیر، ایرانیان نشان دادند که دیگر بهیچ روی تحمل این حکومت را ندارند. این جنبش روز بروز ژرفتر میشود تا در زمان مناسب که آخرین ضربه برای استقرار دموکراسی در ایران زده شود. ولی در پاسخ فریادهای آزادیخواهانه مردم ایران در برابر دیکتاتوری حکومتی، رژیم ددمنش جمهوری اسلامی اقدام به کشتار جوانان بیگناه مانند ندا، ضرب و شتم و زندانی کردن زنان و مردان شجاع، تجاوز وهتک حرمت و شکنجه در زندان و محاکمه های نمایشی مینماید تا چند روزی به عمرحکومت نا مشروع خود و چپاولهای ده ها میلیارد دلاری یارانش اضافه نماید.
جهانیان باید بدانند که سیاستهای تروریستی وحادثه جویانه رژیم جمهوری اسلامی خواسته ملت ایران نیست. شعارهای تظاهرات چندین میلیون نفری ماههای اخیر نشان داد که مردم ایران خواهان دوستی و همکاری با جهان آزاد هستند. ولی این رژیم جمهوری اسلامی است که از آغاز اصول حقوق بشر را زیر پا گذارده و با بکار بردن سیاستهای تروریستی بین المللی و ایجاد آشوب و نا امنی در کشورهای دیگر، که از فرهنگ مردم ایران بدور است، ایران و ایرانیان را در جایگاه نا هنجاری قرارداده است.
اکنون که مردم مبارز ایران به پا خاسته اند و نیاز به پشتیبانی جهان آزاد دارند، ما از کشورهای آزاد جهان میخواهیم که، بدون در نظر گرفتن منافع زود گذرخود، همچنان که با پشتیبانی همگانی باعث آزادی لهستان و آفریقای جنوبی شدند، از مردم مبارز ایران پشتیبانی راستین و موثربنمایند و آنانرا یاری دهند تا این رژیم ضد بشری را، که سد راه آزادی و دمکراسی در منطقه و صلح جهانی میباشد، از میان بر دارند. یک ایران آزاد، پیشرفته و مسئول بخوبی میتواند ، بر پایه سوابق تاریخی و با نیروی توانمند مردم و پس از جایگزینی جمهوری اسلامی، صلح و آرامش را در منطقه بر قرار ساخته و به گسترش منافع مادی و معنوی دراز مدت جامعه جهانی یاری رساند. در این راستا شایسته است تا آزادیخواهان برون مرز با همآهنگی و همبستگی بیشتر خود جهان آزاد را به پشتیبانی همگانی از مبارزات مردم ایران تشویق نمایند.
سازمانهای تهیه کننده آگاهینامه بترتیب الفبا:
پشتیبانان همبستگی دانشجوئی، حزب مشروطه ایران، دفترهای برونمرزی حزب پان‌ایرانیست، شورای جبهه ملی ایران در خارج از کشور، کنگره همبستگی ایرانیان
+ نوشته شده در چهارشنبه هجدهم آذر 1388ساعت

No comments: