Sunday 7 March 2010

دیدار با دکتر محمد ملکی

محمد ملکی، دبیر شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران نیز به محاربه متهم شد .


محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره پرونده محمد ملكي كه رياست دانشگاه تهران در دولت موقت بر عهده داشت با اعلام اينكه موكلش در هفته گذشته با قرار كفالت يك ميليارد ريالي آزاد شده است گفت: طبق كيفرخواست صادره موكلم به اتهام ارتباط با يكي از سازمان‌هاي
غيرقانوني و به استناد ماده 186 قانون مجازات اسلامي به محاربه متهم شده است.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////

دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران و جبهه متحد دانشجویی بادکتر محمد ملکی

صبح جمعه تعدادی از اعضای شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران و اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران و جبهه متحد دانشجویی به دیدار محمد ملکی، دبیر شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران که به تازگی پس از گذشت بیش از شش ماه از زندان آزاد گشته بود، رفتند .

دکتر ملکی در ابتدای این دیدار ضمن سپاس از حضور این افراد به ارائه گزارش دوران بازداشت خود پرداخته و در این زمینه فرمودند : در دو ماه ابتدای بازداشت فشار بازجویی ها به شدت بالا بود و بازجوها سعی در وارد ساختن اتهامات بی اساس داشتتند ولی من تمام اتهامات وارده را رد کرده و دلیل وارد ساختن این اتهامات را نگاه امنیتی آنها ذکر کردم .

ایشان در ادامه افزودند : در دوران بازداشت به علت کهولت سن و بیماری از نظر جسمی وضعیت مناسبی نداشتم ولی سعی می کردم از نظر روحی همچنان محکم و استوار باشم تا بتوانم روحیه سایر زندانیان سیاسی – عقیدتی را تقویت نمایم .

در ادامه اسماعیل مفتی زاده، از اعضای شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران به نمایندگی میهمانان از صبر و استقامت دکتر ملکی در دوران بازداشت تقدیر نموده و برای ایشان آرزوی سلامتی نمودند . ایشان در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت زندانیان سیاسی همچون حشمت الله طبرزدی، عبدالله مومنی، سعید کلانکی، شیوا نظر آهاری، بهزاد مهرانی، حسام فیروزی و ... ارائه نمودند .

در این دیدار به غیر از پرویز سفری، محمد مسعود سلامتی و امین کــُرد از اعضای شورای مرکزی جبهه دموکراتیک ایران و سعید درخشندی از اعضای شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران، تعدادی از اعضای سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی ( ادوار تحکیم وحدت ) و گروه دانشجویان لیبرال نیز حضور داشتند

No comments: