Sunday 5 December 2010

دیدار فرزند طبرزدی با سید محمد خاتمی

فرزند طبرزدی در دیدار با خاتمی: به يورش به خانه مان اشاره نميكنم چرا كه ۱۶ سال است به ما يورش ميبرند
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۳۶

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی پس از انتخابات در دیدار با سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی، مواردی از نمونه های نقض آشکار قانون در برخورد با آنها و تضییع حقوق زندانیان را بازگو کرده و خواستار پیگیری شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در این دیدار که روز سه شنبه گذشته ۹ آذر ماه در دفتر سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی و رئیس مرکز گفت‌و‌گوی تمدن ها صورت گرفت، خانواده های زندانیان سیاسی از جمله خانواده نوری زاد، مومنی، محتشمی پور، ميردامادی، طبرزدی و كيانوش راد، هر یک به اختصار در مورد وضعیت عزیزان دربند خود صحبت کردند. در اين ديدار كه فرزندان حشمت الله طبرزدی دبيركل جبهه دمكراتيك ايران هم حضور داشتند به مسايلی چند از انچه در 16 سال اخير بر انها گذشته است اشاره كردند. انها به نحوه حبس و دادگاه غيرقانونی و غیرانسانی، و تبعید مهندس طبرزدی به زندان رجايی شهر اشاره داشتند.
حسین طبرزدی، دانشجو و پسر حشمت الله طبرزدی، در بخشي از صحبت های خود گفت كه ما به نحوه يورش به منزلمان اشاره نميكنيم چرا كه ۱۶ سال است كه به منزل ما يورش ميبرند و اين اصلاموضوع تازه اي نيست. فشار به خانواده، شكنجه زنداني موضوع تازه اي نيست و در تمام ۱۶ سال بر ما و مهندس حشمت الله طبرزدی چنين گذشته است. در این دیدار تعدادی از خانواده هیا زندانیان سیاسی به یورش ماموران امنیتی به منازلشان شدیدا اعتراض کرده اند.

فرزندان طبرزدی در صحبت های خود نحوه برگزاری دادگاه و روند دادرسی را مورد اعتراض قرار داده و اقدامات قوه قضائیه را نادرست دانستند. آنها همچنين به امكانات ضعيف بهداشتی و آسايشی در زندان رجايی شهر اشاره كردند. حشمت الله طبرزدي سخنگوي شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران چندی پيش به تحمل ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در دادگاه بدوی محكوم شد و در انتظار دادگاه تجدید نظر در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد.

No comments: