Tuesday 14 December 2010

بمناسبت شصت و دومین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر

دهم دسامبر2010،
شست و دومین سالروز حقوق بشر

شست ودو سال پیش، روز دهم دسامبر 1948، اعلاميه جهانی حقوق بشر به تصويب سازمان ملل متحد و به امضای كشورهای عضو، از جمله ايران، رسيد.
ماده نخست اين اعلاميه، كه پايه های انسانی آن در ايران سابقه ژرف فرهنگی وتاريخی دارد و با روح منشور کوروش کبیر همخوان است، چنين ميگويد:« تمام افراد بشر آزاد بدنيا ميآيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند. همه دارای عقل و وجدان ميباشند و بايد نسبت به يكديگر با روح برادری رفتار كنند .» جای آن دارد که یادآور شویم که کوروش بزرگ، شاهنشاه ایران، بیش از ••٢۵ سال پیش، نخستین لوحه حقوق بشر را به جهانیان عرضه کرد، سندی که همواره باعث افتخار جامعه بشری بوده است.
تاریخ تمدن بشر گواهی میدهد که استقرار دموکراسی و حکومتهای قانونی که پایه حقوق بشری داشته باشند پیشرفتهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را بدنبال آورده و رفاه ملی را تضمین نموده است. شایسته است که سالگرد این روز جهانی را بهمگان شادباش گفته وکوشش نمائیم که ملت ایران و همه ملتهای زیر یوغ دیکتاتوری، حقوق انسانی خودرا بدست آورند.

بررسی سی و یک سال گذشته نشان میدهد که مردم ایران، در زیر ضرب و شتم حکومتگران، از مزیتهای نخستین حقوق بشر محرومند و بعلت واپسگرایی، نادانی و فساد رژیم جمهوری اسلامی، اکثریت در فقرو فلاکت بسر میبرند. با اینهمه، مردم ایران بگونه خستگی ناپذیر با این رژیم و قوانین وحشیانه آن ، مبارزه میکنند. ایرانیان نشان دادند که، تا برکناری جمهوری اسلامی و استقرار دموکراسی در ایران از پای نخواهند ایستاد. ولی در پاسخ فریادهای آزادیخواهانه مردم ایران در برابر دیکتاتوری حکومتی، رژیم جمهوری اسلامی اقدام به کشتار جوانان بیگناه، ضرب و شتم و زندانی کردن زنان و مردان شجاع، تجاوز وهتک حرمت و شکنجه در زندان و سنگسار و بریدن دست و پا و انگشتان مینماید.
اکنون برای جهانیان روشن شده است که مردم ایران خواهان دوستی و همکاری با جهان آزاد هستند و سیاستهای تروریستی وحادثه جویانه رژیم جمهوری اسلامی را نمیپذیرند و این رژیم جمهوری اسلامی است که از آغاز، با بکار بردن سیاستهای تروریستی بین المللی و ایجاد آشوب و نا امنی در کشورهای دیگر، که از فرهنگ مردم ایران بدور است، ایران و ایرانیان را در جایگاه نا هنجاری قرارداده است.
اکنون مردم مبارز ایران نیاز به پشتیبانی جهان آزاد دارند. ما از کشورهای آزاد جهان میخواهیم که، همچنان که با پشتیبانی همگانی باعث آزادی لهستان و آفریقای جنوبی شدند، و مانند حمایتهای کشورهای دیگر که به پایه گذاری دموکراسی در آمریکا کمک کرد، از مردم مبارز ایران پشتیبانی راستین و موثربنمایند و آنانرا یاری دهند تا این رژیم ضد بشری را، که سد راه آزادی و دمکراسی در منطقه و صلح جهانی میباشد، از میان بر دارند. یک ایران آزاد، پیشرفته و مسئول، بر پایه سوابق تاریخی و با نیروی توانمند مردم، بخوبی میتواند صلح و آرامش را در منطقه بر قرار ساخته و به گسترش منافع مادی و معنوی دراز مدت جامعه جهانی یاری رساند.
در این زمان شایسته است که از کشورها یی که، پس از سی و یک سال، در سازمان ملل متحد رای به محکومیت جمهوری اسلامی برای نقض سیستماتیک و وحشیانه حقوق ملت ایران دادند و آنانی که از ارسال وسایل سرکوب مردم و اسلحه به این رژیم خونخوار خودداری میکنند، سپاسگذاری نمود. مردم ایران این گونه اعمال انسانی را هرگز فراموش نخواهد کرد.

سازمانهای تهیه کننده آگاهینامه بترتیب الفبا:
انجمن فرهنگ ایران زمین - نیویورک، دفترهای برونمرزی حزب پان ایرانیست، جبهه ملی خارج از کشور، جبهه ملی دفتر شمال کالیفرنیا، حزب مشروطه ایران ، سازمان جوانان خواهان شاهنشاهی ایران، کنگره همبستگی ایرانیان، گروه رایزنی برای اتحاد، همیاری زنان ایرانی

No comments: