Tuesday 29 June 2010

گزارش بزرگداشت استاد ادیب برومند

بزرگداشت استاد ادیب برومند، رییس شورای مرکزی و هیئت رهبری جبهه ملی ایران و شاعر ملی، در روز آدینه 28 خرداد 1389، به ابتکار سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران در سرای ایشان، با حضور خانواده، اعضای شورای مرکزی جبهه ملی و نمایندگان گروههای سیاسی و شخصیت های ادبی و فرهنگی، برگزار شد.

در آغاز، سرود ملی ای آیران به مراسم رسمیت بخشید و استاد ادیب برومند به میهمانان خوشامد گفت و از حضور آنان در این نکوداشت سپاسگزاری کرد. سپس مهندس کورش زعیم، پس از خواندن متن لوح سپاس شورای مرکزی، لوح را به پاس یک عمر مبارزه و تلاش استوار و خستگی ناپذیر به استاد ادیب برومند تقدیم کرد.

در فرازی از این لوح آمده: "ملت ایران شما را سراینده ملی خود می شمارد، زیرا سروده های میهنی و حماسی و سراپا نشان از عشق شما به این آب و خاک و به این مردم بی مانند، است ... ایران ما با داشتن چنین فرزندانی هرگز نخواهد مرد و ملت ایران با داشتن چنین مردانی هرگز سر فرود نخواهد آورد."

در این مراسم، آقایان دکتر هرمیداس باوند، حسین شاه حسینی، دکتر سید حسین موسویان، دکتر محسن فرشاد و مهندس حسین عزت زاده، از شورای مرکزی جبهه ملی ایران، درباره جایگاه سیاسی و ادبی استاد برومند سخنرانی کردند. همچنین استاد شمس خلخالی، استاد حسین موسوی، آقایان دروش، کازرونی و بانوان فرشید افشار و مریم حسینی سروده های خود را برای حاضران خواندند که مورد توجه قرار گرفت. از شخصیت های دیگری که در این مراسم حضور داشتند، می توان مهندس عباس امیرانتظام، بانو دکتر لقا اردلان، بانو الهه امیر انتظام، آقای خسرو سیف (حزب ملت ایران)، آقایان محمد بسته نگار و هدی صابر (شورای ملی مذهبی)، آقای علیرضا افشاری (انجمن افراز) مهندس غلامرضا اربابی، دکتر خواجه نوری، و اعضای دفتر پژوهشهای هیئت رهبری را نام برد.

این مراسم به گردانندگی آقایان هوتن دولتی و علی قادری، هموندان سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران اجرا شد و نامبردگان در پایان لوح سپاس سازمان دانش آموختگان را به استاد ادیب برومند تقدیم کردند.

No comments: