Wednesday 19 January 2011

بازداشت 4 نفر از اعضای حزب پان ایرانیست در کرج

نسخه مناسب چاپ خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا

حجت کلاشی، مهندس رضا کرمانی، آرش کیخسروی و شاهین زینعلی دقایقی قبل در شهر کرج و در منزل رضا کرمانی بازداشت شدند.

یک‌شنبه ۱۹ دی ماه حجت کلاشی، سول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، رضا کرمانی، دبیر کل سابق حذب پان ایرانیست؛ آرش کیخسروی وکیل دادگستری و شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و از اعضای حزب پان ایرانیست در کرج و در منزل مهندس رضا کرمانی بازداشت شدند.
به گزارش رهانا، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران»، نیروهای امنیتی یک‌شنبه شب با ورود به منزل رضا کرمانی این چهار تن را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. از دلائل بازداشت این چهارتن اطلاعی در دست نیست، اما درگذشت محسن پزشک‌پور رهبر سابق حزب پان ایرانیست که شب گذشته پیکرش به صورت مخفیانه و تحت تدابیر امنیتی به خاک سپرده شد بی ارتباط با بازداشت این افراد نبوده است.
بنابر اطلاع خبرنگار رهانا؛ محسن پزشک‌پور که قرار بود بامداد روز دوشنبه مراسم تشیعش در قلهک برگزار شود، یک‌شنبه شب به اجبار ماموران وزارت اطلاعات به خاک سپرده شد. همچنین گمان می‌رود که دلیل بازداشت این چهار تن نگرانی از برگزاری تجمعات در جریان مراسم ختم محسن پزشک‌پور باشد که قرار است در روزهای آینده برگزار شود.
حجت کلاشی و رضا کرمانی پیش تر در تاریخ ۲۰ شهریور ماه بازداشت و پس از چندین رو از زندان آزاد شده بودند. همچنین رضا کرمانی سال گذشته نیز در جریان درگذشت دکتر ابراهیم میرانی در فرودگاه اهواز بازداشت شده بود و با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود.
شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و از اعضای حزب پان ایرانیست است که در پی حوادث عاشورای سال گذشته بازداشت و به دو سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. قرار بوده است وی برای اجرای حکم خود روز دوشنبه، بیستم دی ماه جاری خود را به زندان معرفی کند.
آرش کیخسروی وکیل دادگستری و از دیگر اعضای حزب پان ایرانیست ایران است که وکالت مهدی خدایی فعال دانشجوی زندانی را که به هفت سال زندان محکوم شده بر عهده دارد.

No comments: