Thursday 31 March 2011

مقاله از ایران پریفینگ

جنایاتی که سپاه کرد
و خامنه ای درخطبه هایش ازآن گذشت

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۴-۲-۲۰۱۱ در خطبه نماز جمعه تهران از تظاهرات مردم کشورهای عربی از جمله مصر و تونس حمایت کرد و اعتراضات آنها را انقلابی”اسلامی” توصیف کرد وی در خطبه دوم ‏نماز درباره وقايع اخير مصر، تونس و برخی كشورهای عربی ديگر ‏پرداخت و همه آنها را متاثر از انقلاب اسلامی در ایران دانست و گفت ” اين نامبارك ملت مصر را ذليل ‏كرد.” و ” در تونس نيز بن‌علی، به طور كامل وابسته به آمریكا بود و ‏حتی گزارش‌هایی داريم كه وی وابسته به سازمان جاسوسی آمریكا(سيا) بود.”

خامنه‌ای از زور گویی مبارک و وابستگی بن علی و مبارک به آمریکا و سازمانهای جاسوسی آمریکا گفت ، از اعتراض میلیونی ملت مسلمان تونس و مصر گفت و حتی از این هم گفت که این انقلابها و اعتراضات نشئات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است .
اما خامنه‌ای از سرکوب این اعتراضات هیچ نگفت ! خامنه‌ای هیچ اشاره نکرد که هم اکنون صدها نفر به جرم اعتراض و اتهامات عقیدتی و سیاسی در زندانهای مصر هستند .
خامنه‌ای از انقلاب ملت مصر گفت، از اینکه مبارک فردی است « نامبارک» گفت، اما این را محکوم نکرد که ملت مصر باید حق رای آزادانه داشته باشند و مبارک محکومست چون در این روزها لباس شخصیهای امنیتی مردم بیدفاع را با شلیک مستقیم میکشند و با خودروهای زره پوش از روی آنها عبور میکنند .
خامنه‌ای اینها را نگفت و هیچ کدام اینها را محکوم نکرد چون خود متهم ردیف اول این جنایات است خامنه‌ای اگر اشاره‌ای به این جنایات می کرد و از این جنایات توسط بن علی و مبارک پرده برمی داشت و آنهارا امری غیر انسانی می دانست طبیعی بود که اولین سئوالی که در ذهن هرکسی ایجاد می شد این بود که اگر آدم کشی و سرکوب مبارک محکوم است پس چرا در طی این یکسال دقیقا همه این اعمال انجام می شود ؟
همچنان که علی لاریجانی از تریبون مجلس ایران وقتی خطاب به مبارک گفت : « با قطع اینترنت دردی دوا نمیشود» (!) همه قطع اینترنت و تلفن همراه توسط ایران به ذهنشان متبادر شد و این سئوال که پس چرا شما خود این عمل را انجام می دهید ؟
خامنه‌ای از انتفاضه عربی در کشورهای عربی چون تونس ، مصر ، اردن ، سودان و یمن و عربستان گفت و از همه این انقلابها حمایت کرد اما باز هیچ اشاره‌ای به اعتراض مردم سوریه علیه سیاسهای سرکوبگرانه خاندان اسد نکرد ! ، او از اختناق در سوریه هیچ نمیگوید او بروی خودش هم نمیآورد که در سوریه اسدِ پدر فقط، در یک اعتراض مردم سوریه که خواستار آزادی و دموکراسی بودند بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر را به رگبار بست و کشت !
خامنه‌ای از سوریه هیچ نمی گوید چون بشار اسد در تیول دوستان و همپیمان اوست .
امروز به مدد عصر اینترنت و گردش آزاد، همه ما فیلمها و عکسهای سرکوب قیام مردم مصر و تونس را دیده ایم؛ عکسها و فیلمهایی که اگر صامت و بی توضیح نمایش داده شوند، آنقدر برای ما آشنایند که همهء ما گمان میکنیم عکسها و فیلمهای اعتراضات خودِ ماست پس ازانتخابات(!) ایران! : یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر ارتش و پلیس به مردم بیدفاع ، ضرب و شتم آنان توسط لباس شخصیهایی که تنها فرقشان با ایران در اینست که اینجا موتورسوارند و آنجا شترسوار !
جالب اینجاست که صدا و سیمای ایران هیچکدام از این فیلمها را نشان نمیدهد و تنها به نمایش راهپیماییهای آرام و مسالمت آمیز مردم مصر بسنده میکند و ازکنار بسیاری از اخبار بدون نمایش تصویر میگذرد در حالیکه اگر فقط یک صدم این جنایات فقط در اسرائیل انجام می شد نه تنها به پوشش لحظه به لحظه و نمایش چند باره آنها اقدام می کرد بلکه بی‌شک ائمه جمعه و جماعات و مراجع عظام قم چندین روز را عزای عمومی اعلام می نمودند .

No comments: