Monday 25 April 2011

بیانیه بمناسبت بزرگداشت اول ماه مه ، روز جهانی کارگر

در آستانه فرا رسیدن( سد و بیست و یکمین سال ) اول ماه مه روز جهانی کارگر هستیم. برپائی و بزرگداشت این روز در سراسر جهان نماد و سمبل مبارزات کارگران در راستای رفاه و صلح در جهان است. متاسفانه کارگران تحت ستم ایران مانند بسیاری از کارگران جهان از حق برخورداری گردهمائی و بیان اعتراضات و خواست های خود در این روز تاریخی محروم میباشند. كشور ما ايران از معدود كشورهائي است كه 11 ارديبهشت ( اول ماه مه ) روز جهاني كارگر ، تعطيل رسمي نيست و اين خواست بايد عملي شود.
هموطنان گرامی ! در شرایطی ما به استقبال روز اول ماه مه روز جهانی کارگر میرویم که فعالان جنبش کارگری و سندیکائی ایران از جمله بهنام ابراهیم زاده، منصور اسانلو، ابراهیم اسماعیلی، رضا رخشان، رضا شهابی، غلامرضا غلامحسینی، ابراهیم مددی ... در اسارت رژیم اسلامی بسر میبرند. از زمان به قدرت رسیدن حاکمیت ایرانی ستیز جمهوری اسلامی وضعيت کار ومعیشت کارگران و زحمتکشان ایران همواره رو به وخامت بوده است. سیاست های نادرست اقتصادی- سیاسی ، ضعف مدیریت و ندانم کاری مسئولین، چپاول و غارت ثروت ملی ، ریخت و پاش درآمد ملی جهت حمایت از جنبش های تروریستی و ارتجاعی ، گرانی و تورم فزاينده کالا ، واردات بی رویه وضربه زدن به اقتصاد ملی ، عدم امنیت شغلی...وضع ناهنجاری بوجود آورده است که تنها با تغییر بنیادین در سیستم سیاسی و اجرایی کشور و استقرار دمکراسی و حاکمیت ملی می توان راه برون رفتی بر آن متصور شد.
اکنون با اجرائی کردن سیستم یارانه ها و توسعه تکدی پروری در سطح کشور ، زحمتکشان و حقوق بگیران ایران با افزايش بیشتر فشارهای ناشی از تورم روبرو و فاصله درآمد کارگران و زحمتکشان با هزينه و تامين سطح زندگی بیشتر شده است. حکومت اسلامی از آنجا که اصولا اعتقادی به بهبود وضع کارگران نداشته و ندارد ، سرسختانه در مقابل خواسته های طبيعی و برحق کارگران از جمله ایجاد تشکل های صنفی و فعالیت های سندیکایی آزاد و مستقل، داشتن مطبوعات کارگری ...ایستادگی می کند.
جبهه ملي ايران ـ آلمان ضمن بزرگداشت اين روز تاريخي كه سمبل مبارزات كارگران جهت دنیائی بهتر در جهان است ، به كارگران جهان و خصوصا كارگران و زحمتکشان کشورمان تبريك و تهنیت می گويد و از کارگران کشورمان دعوت می کند که در کنار مبارزات بر حق صنفی و معیشتی خود ، به جنبش بزرگ و سراسری ملت ایران بپیوندند. باشد که همراهی شما کارگران و زحمتکشان با زنان ، جوانان و دانشجویان، معلمان، اقلیت های قومی و مذهبی و دیگر اقشار جامعه ، ملت ما را در رسیدن به آرمانهای تاریخی خود که همانا کسب آزادی ، واستقرار دموکراسی و حاکمیت ملی در چارچوب سرزمینی ایران است؛ رهنمون سازند. در خاتمه ما ضمن پشتیبانی از آزادی بی قید و شرط فعالین اسیرجنبش کارگری و سندیکائی ایران ، خواستار آزادی تمامی فعالین سیاسی - عقیدتی ایران و از جمله همراهان سرشناس و استوار جنبش سبز ایران( آقایان کروبی و موسوی) میباشیم.
پاینده ایران
جبهه ملي ايران ـ آلمان
دوشنبه پنجم اردیبهشت 1390 ( 25 آوریل 2011)

No comments: