Saturday 9 July 2011

گرامیداشت 18 تیر

بيانيه جبهه ملی ايران – آلمان به مناسبت گراميداشت ۱۸ تير
"دانشجويان طلايه داران جنبش آزاديخواهی ملت ايران هستند"
هموطنان ارجمند !
بيش از هشت دهه از تاسيس اولين دانشگاه ايران می گذرد. اين کانون علم و فرهنگ همواره از بدو تاسيس تجلی گاه اعتراضات و خواست های ملت ايران بوده است. جنبش دانشجوئی ايران با تاسيس دانشگاه تهران تاريخ و سرنوشتی مشترک دارند. جنبش دانشجوئی در طول تاريخ دانشگاه های ايران با فراز و نشيب های فراوان ، روزهای فراموش نشدنی ای را به يادگار گذاشته که در صفحات تاريخ ايران نقش بسته است . برای نمونه ميتوان از روز دانشجو ۱۶ آذر۱۳۳۲ و ۱۸ تير ماه ۱۳۷۸ و... نام برد.
رويداد ۱۸ تير ماه بعد از رسوايی بزرگ قتل های فجيع سياسی در پائيز ۱۳۷۷ توسط عواملی که " خودسر " ناميده شدند، جامعه را ملتهب کرد. در تيرماه ۱۳۷۸ طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس پنجم مورد بررسی قرار گرفت. در اواسط تيرماه همان سال سندی محرمانه از طرف روزنامه ((سلام)) منتشر ميشود که نشان ميدهد : طرح محدود ساختن مطبوعات کشور در واقع توسط شخصی به نام سعيد امامی معاون وزير اطلاعات زمان رياست جمهوری هاشمی رفسنجانی بوده که در ضمن طراح اصلی قتل های موصوف به زنجيره ای نيز بوده است. پی آمد اين افشاگری که به توقيف کردن روزنامه سلام منتهی شد. در شب ۱۷ تير دانشجويان در کوی دانشگاه نسبت به توقيف روزنامه سلام و اعتراض به طرح قانون مطبوعات دست به تظاهرات زدند.
اين تظاهرات از طرف نيروهای انتظامی و لباس شخصی ها به شديدترين وضع موجود سرکوب شد. تعدادی از دانشجويان مجروح و شادروان عزت ابراهيم نژاد که بديدار دوستی ( در خوابگاه دانشگاه) آمده بود به ضرب گلوله به قتل رسيد. تظاهرات دانشجويان تا روز بعد نيز ادامه و به خيابان های تهران کشيده شد. در اين تظاهرات چندين تفر مجروح و بسياری از دانشجويان کشور دستگير شدند....بدين ترتيب روز ۱۸ تير ماه ۱۳۷۸ بعنوان يک روز بزرگ تاريخی و ماندنی در تاريخ جنبش آزاديخواهانه دانشجوئی کشورمان ثبت گرديد. در واقع بخش مهمی از تاوان افشای قتل های زنجيره ای را دانشجويان کشور ما پرداختند!
در اين سه دهه حاکميت جمهموری اسلامی شوربختانه مردم ما دائما شاهد فجايعی هستند که يکی بعد از ديگری تاريخ کشورمان را سياه کرده است . انقلاب فرهنگی ... سرکوب گسترده ۳۰ خرداد... اعدام های دهه ۶۰... کشتار زندانيان سياسی سال ۶۷، قتل های زنجيره ای ... حمله و کشتار دانشجويان در ۱۸ تير، حمله و دستگيری معلمان، سرکوب زنان در ۲۲ خرداد و سرکوب بی سابقه و وحشيانه سنديکای کارگران ، سرکوب جنبش سبز و دستگير های در راستای آن... دستگيری وشکنجه اخير دانشجويان آزاديخواه و ده ها جنايت و دستگيری پنهان و آشکاری است که در اين مدت سی سال حکومت اسلامی با آن روبرو بوديم.
جبهه ملی ايران - آلمان بر خلاف نظر عده ای که معتقدند: جنبش دانشجويان با دستگيری فعالين آن دچار رکود و عقب نشينی شده ، معتقد است که اين جنبش اصيل و پويا هيچگاه از خواسته ها و آرمانهای ملی و آزادی خواهانه خود عقب نشينی نکرده و در کنار جنبش زنان، کارگران و ديگر باشندگان ايران زمين برای استقرار دموکراسی ، رعايت اعلاميه جهانی حقوق بشر و دفاع از تماميت ارضی ايران به مبارزه همه جانبه خود عليه استبداد مذهبی ادامه خواهد داد.
پاينده ايران
جبهه ملی ايران – آلمان
۱۷ تير ماه ۱۳۹۰

No comments: