Monday 11 July 2011

فقر فرهنگی و نبود فرهنگ اجتماعی

علی ضرابی

فقر فرهنگی و نبود فرهنگ اجتماعی خوشبختانه آن چیزی نیست که باعث اوضاع فعلی درایران و موجب بزانو در آمدن ملت ما گردیده است .برعکس مردم ایران با تکیه بر طبقه جوان به پیشوایی چهار میلیون دانشجو که هرسال بر تعداد آنان افزوده میگردد ، بیش از پیش در مسیر حرکت های عالی بسوی جوامع پیشرفته فرهنگی واجتماعی قرار دارد. این ملت همیشه موانع هرچند بزرگ مثل هجوم اسکندر و یورش مغول و حمله اعراب بدوی را با حلم و بردباری و تعقل از پیش روی برداشته است ، واگر چند صباحی زیرستم و جور ملل مهاجم قرار گرفته ، با پایداری همه تلخی های ناشی از یورش بیگانگان را در تاریخ دفن کرده است . می دانیم که یورش اعراب تمام کشورهای خاورمیانه را در برگرفت و مردم آن کشورها بالاجبار دین اعراب را پذیرفتند و زبان خود را به خواسته اعراب به عربی تبدیل کردند ولی ملت با فرهنگ ما ازهمان دین اعراب برای ضربه به آنها ، مذهب جدیدی ساخت که همیشه و حتی هم اکنون مثل شمشیری به فرق اعراب فرود می آید. مذهب شیعه پادزهر دین اعراب هست و ساختن چنین پادزهری همه اعراب را زجر میدهد. گروهی که هم اکنون به زور سرنیزه بر ما حکومت می کنند و پیشوا و رهبر آنها آقای خمینی هم با کردارو گفتار خود پایه دین اسلام و به قولی ادیان دیگر را با کتاب هایی مثل بحارالاانوارو حلیة المتقین سست کردند. شاید آن چرندیات برای مردم صد سال قبل جالب بود نه برای مردمی که ماه را تسخیر کرده اند و کالسکه آنها در کره مریخ می تازد.
پیدایش جمهوری اسلامی دیگربردی ندارد، همانطور که بمب اتم با منهدم ساختن هیروشیما و ناکازاکی جنگ دوم جهانی را به پایان رسانید ، گواینکه سیصد هزارنفر را قربانی کرد ، ولی با به کارگرفتن آن ، جنگ پایان یافت. حال جمهوری اسلامی هم که بنا به عقیده خیلی ها منجمله نگارنده خدمتش را که همانا روشن ساختن ارزش و اهمیت ادیان بود به پایان رسانیده است ، باید به قبرستان تاریخ سپرده شود.
چند روز قبل وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی در مشهد ضمن بازدید از مدرسه طلاب به آنها اطلاع داد که مشغول تنظیم و اجراء برنامه هائی هستیم که طلاب پس از گذراندن دروسی در دانشگاه علوم مذهبی در قم و نجف بتوانند درجه دکترا بگیرند؟ و شریعت ما را در جهان گسترش دهند. کسی نیست که به این آقایان بگوید شما برای خدمتی به کارگرفته شدید که آن کارعملی شده و زمان آن رسیده که ملت ایران زندگی معمولی خود را شروع کند. آنها که گات های زرتشت را خوانده اند و در مدرسه گفتارنیک – پندارنیک – کردارنیک- تحصیل کرده اند. دیگر خود را محتاج فرمایشات مجلسی و شیخ کلینی نمی بینند. شما هم باید بدانید که شیوه یا مذهب شیعه فقط برای نجات از آنچه اعراب بر سرما آورند بود ند مطرح شد.
مذهب شیعه که سیصدسال به عنوان زهرمرگبار بر حلقوم اعراب و شیوخ سودجو ریخته شد به نحو عالی خدمت خود را انجام داد . هم اکنون از هر جوان ویا حتی کاملترهای با سواد عرب بخواهی که وادی اسلام را بتو نشان دهد می خندد و می گوید رهایم کن ، در صورتیکه تا چندی پس از انقلاب مذهبی شیعه در ایران او یک مسلمان معتقد بود. شاید بعضی ازآنها که هنوز منتظرامام زمان هستند، چنین گفته هایی غیرقابل قبول و کفرباشد وبه نویسنده آن بخندند ویا ناسزا بگویند ولی فرزندان و نواده های آنها با قبول چنین گفته هایی به پدران و مادران خود می خندند و بیرون آمدن از زیر یوغ خرافات را در مغزو افکار روشن خود جشن می گیرند

No comments: