Thursday 1 March 2012

جمهوری اسلامی یک قدرت خطرناک است یا یک رژیم ناتوان و نا امید

نوشته بهروز ممتاز - برگرفته از نشریات امریکا
اسرائیلی ها فکر میکنند که اگر جمهوری اسلامی به بمب اتمی رسترسی پیدا کند ، به اسرائیل حمله میکند و در نتیجه یک حکومت و رژیم خطرناکی است . از انجا که جمهوری اسلامی به اعمال تروریستی دست میزند و یا غرب را تهدید به بستن تنگه هرمز میکند و با توجه به سخنان مکرر احمدی نژاد و دیگر مسئولان حکومتی ، اسرائیلی ها احساس خطر میکنند و موضوع حمله نظامی به ایران را پیش میکشند . اما بنظر میرسد که جمهوری اسلامی بیش از انکه خطرناک باشد ، نا امید و ناتوان است بهمین جهت دست به اعمال تروریستی نافرجام در تایلند و نقاط دیگر جهان میزند وبا بحران های شدید اقتصادی و اجتماعی در داخل ایران دست بگریبان است . اختلافات بین باندهای مافیائی درون حاکمیت روز بروز در حال افزایش بوده و موقعیت ااحمدی نژاد توسط طرفداران خامنه ای بسیار ضعیف شده است . تعدادی از نزدیکان او در انتخابات مجلس نهم یا رد صلاحیت شده و یا در انتخابات شرکت نمیکنند.
موضوع دیگر مواضع و سیاستهای دولت اوباما در برابر جمهوری اسلامی است . اوباما در ابتدا پیشنهاد مذاکره با جمهوری اسلامی را مطرح کرد اما موفقیتی بدست نیاورد سپس به اروپائیان و چین و روسیه روی اورد و به تحریم های شدید متوسل شد. هم اکنون جمهوری اسلامی در جهان منزوی شده و روز بروز از دوستان او کاسته میشود . مشکل دیگر این رژیم انست که بسیاری از امور اقتصادی ، سیاسی ، نظامی و حتی اجتماعی در دست پاسداران و یا در کنترل انهاست و بنظر میرسد که خامنه ای هم در اخیار انها باشد.
بعد از مرگ خمینی و جانشینی خامنه ای ، او دو راه را میتوانست اختیار کند . یکی رژیم و حکومتی شبیه چین بود که رفسنجانی انرا میخواست ، باینمعنی که اقتصاد ایران تقویت شود و با غرب رابطه برقرار نموده ، قدرت اصلی هم در دست دولت باشد. دیگری شبیه حکومت گذشته پاکستان که به تهیه بمب اتمی بپردازد و غرب را مرتبا تهدید نماید تا در نتیجه غربیها با انها
مذاکرد کنند . خامنه ای راه دوم را انتخاب کرد که مطابق نظر سرداران سپاه هم بود اما اکنون اوباما و غرب اعلام کرده اند اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی دارای بمب اتمی شود.

No comments: