Wednesday 14 July 2010

مقاله ای از ابراهیم نبوی

آقای لاریجانی! کمی فکر کنید

سید ابراهیم نبوی

یک روز یک پسر جوان که بین پنج تا شش سال از سنش می گذشت، به مادرش گفت " من حوصله ام سر رفته، چی کار کنم؟" مادرش که در حال پختن کتلت یا کوکوسبزی (دو روایت آمده است) بود، گفت: "سوزن بزن به چیز و جیغ بزن." حالا حکایت قوه قضائیه است، هر دو ماه یکبار با قدرت تمام اعلام می کند " بزودی خانم فلان سنگسار می شود."

بعد فحش است که از زمین و آسمان می بارد، بر تعداد مخالفان دین افزوده می شود، سیاست خارجی کشور در فضای بدی قرار می گیرد، جواد لاریجانی دوباره فکر می کند این دفعه رفت ژنو باید چه بامبولی بزند. و آخر کار درست وقتی که آبروی کل نظام و حکومت و دولت و دین رفت، قوه قضائیه اعلام می کند که سنگسار لغو شد و یا طرف را آزاد می کند، یا اعدامش می کند، یا همانطور سالها می ماند در زندان و دولت باید هزینه زندان را بدهد.همین هفته قبل اعلام شد که خانم "سکینه محمدی آشتیانی" سنگسار می شود و دولت تحت فشار افکار عمومی ایرانیان و جهان، اجرای حکم را فعلا به تعویق انداخت.
من اصلا نمی خواهم بگویم که اعدام بکنید یا نکنید، من شخصا با مجازات مرگ در هر حال مخالفم، ولی به این خاطر با شما حرف نمی زنم. حتی نمی خواهم بگویم که سنگسار بکنید یا نکنید، خودتان می دانید که این شیوه مجازات هم بی فایده است، هم غیرانسانی، اگر نمی دانستید که این همه با عجله احکام مذکور را لغو نمی کردید. بخاطر غیرانسانی بودن سنگسار هم این نامه را برای شما ننوشتم، نوشتم که چرا کار بیهوده می کنید؟ می خواهم بگویم شما به عنوان انسانی که از ضریب هوشی نسبتا بالایی برخوردارید و عقل تان احتمالا خوب کار می کند، چرا کار بیهوده می کنید؟
واقعا قوه قضائیه ای که نصف مردم ایران به انواع مختلف از نظر قانونی نزد این قوه مجرم هستند، و نصف دیگرشان هنوز گیر نیافتاده اند، کار دیگری برای انجام دادن ندارد؟ این همه پرونده باز در قوه قضائیه هست که سالهاست مانده و کسی به آنها رسیدگی نکرده، چرا به جای این بازی بازی ها، دل به کار نمی دهید و فکری به حال این پرونده ها نمی کنید؟
من به دقت فهرست اسامی و وضع کسانی که سنگسار شده اند یا بخشیده شده اند یا اعدام شده اند یا تحت فشار افکار عمومی آزاد شده اند، مرور کردم. پیشنهاد می کنم شما هم همین کار را بکنید. اسامی افرادی که یا سنگسار شده اند، یا محکوم شده اند، ولی جکم آنها اجرا نشده است، چنین است " سکینه، کبری، رحیم، مریم، سریمه، بوعلی، خیریه، اشرف، فاطمه، محمود، محمد علی، سید نقی، محبوبه، عباس، جعفر، ولی، عبدالله، کبری، نجف، صغری، کبری، مکرمه، حاجیه، شمامه، زهره، اعظم، زهرا" محض رضای خدا حتی 20 درصد هم اسامی غیر دینی ندارند.
یعنی واقعا زنای محصنه فقط در میان مذهبی ها رایج است؟ می دانید که حداقل نود درصد احکام سنگسار و عمل زنای محصنه که با علم قاضی، ثابت شده، در شهرهایی مثل ارومیه، همدان، شیراز، مشهد، قم، مازندران و شهرهای کوچک دیگر مذهبی است. به نظرتان این طبیعی است؟ فکر نمی کنید که قطعا زنای محصنه در شهرهای بزرگ بیش از شهرهای کوچک است، اگر شما برای عبرت گرفتن و جلوگیری از افزایش گناه دارید چنین مجازات غیرانسانی را انجام می دهید، که عملا بی نتیجه است. چون جامعه به همین خاطر پنهانکاری می کند و جرم باقی می ماند ولی شما نمی فهمید.
این چه عقلی است که عملی را انجام بدهید که نتیجه ندارد؟ اگر بخاطر تنبیه مجرمان و تنبه مردمان است که بی فایده است، اگر هم می خواهید حکم اسلام را اجرا کنید، چرا فقط همین یکی را اجرا می کنید؟ مگر گفته نشده که ربا بدتر از زناست؟ چرا یک بار به یک رباخوار کاری ندارید؟ شما که این قدر وحشتناک هستید چرا بلد نیستید از این قدرت بی نظیرتان برای حفظ امنیت کشور از گروههای جرم و جنایت کار کنید؟ یعنی واقعا هیچ جرم دیگری نیست که شما بخواهید به آن بپردازید؟
گفتم و تکرار می کنم که اگر واقعا بیکارید، سوزن بزنید به هر چیزی که دم دست تان بود و جیغ بکشید، ولی کلاه تان را قاضی کنید، مطمئنم همان کلاه بهتر از مرتضوی خواهد شد، فارغ از همه چیز کاری که درباره سنگسار می کنید، نه حکم خدا را اجرا می کنید، چون جراتش را که ندارید اجرا کنید، فقط آبروی خود را می برید و زحمت آن بدبختی را می دارید که حکم شده است که در شهر همان یکی را بگیرند.
خودتان می دانید که اصولا ارتباط جنسی به دلیل نحوه برخورد قضائی با موضوع اتفاقا بشدت گسترش یافته و پنهان شده است. ایران تنها کشور اسلامی است که این همه با سایت های سکسی مبارزه می کند، و این همه هم ایرانیان در میان جهان اسلام تولید کننده سکس مجازی دارد. اگر برای خدا می کنید، که من نمی دانم ایشان را هنوز بخاطر دارید یا فعلا گرفتار موضوعات مهم تری هستید، بخاطر خدا نکنید، خدا را فقط آن چهار تا و نصفی معتقدین به ولایت که عبادت نمی کنند، میلیونها انسان با خدا ارتباط دارند و این عمل شما تصویر زشتی از دین به آنها نشان می دهد. اگر بخاطر ترس از مراجع تقلید شیعه می کنید، که چرا آنها بیشتر از شما می ترسند تا شما از آنها، اگر بخاطر این می کنید که به دنیا نشان بدهید که ایران کشوری اسلامی است، این کار بیهوده است، مردم دنیا می بینند که در ایران چه می گذرد.

ن نمی دانم حکومت جمهوری اسلامی چه تخصصی در موفق نشدن دارد. سی سال است تلویزیون ایران توی گوش مردم حجاب را فرو می کند، آخرش هم ملکه زیبایی آلمان و کانادا ایرانی الاصل از آب در می آید. به محض اینکه پای احمدی نژاد به توپ فوتبال تیم ملی خورد، ایران از رتبه بیستم فوتبال جهان افتاد به رتبه هفتادم. و به محض اینکه آقای احمدی نژاد تصمیم گرفت با فساد دولتی مبارزه کند، میزان فساد دولتی در ایران در عرض چهار سال دوبرابر شد. من فکر می کنم علت بسیاری از مشکلات ویژه امسال، در همت مضاعفی است که به گفته رهبری صورت گرفته است. تا پارسال دولت همت عادی بخرج می داد، و همین باعث می شد ما هر سال دویست متر عقب تر برویم، حالا که همت ها مضاعف شده، سالی چهارصد متر عقب می رویم.

امیدوارم خداوند به شما وقتی بدهد، که در فاصله زراعت در زمین تان، نیم ساعتی هم منطقی فکر کنید و فقط این جمله را با خودتان تکرار کنید، " من دیگر کار بیهوده و بی نتیجه نمی خواهم بکنم."

No comments: