Thursday 19 August 2010

ورزش و سیاست

المپیاد جوانان سنگاپور علی ضرابی

چند روز است مسابقات قهرمانی جوانان یا المپیک جوانان درسنگاپورشروع شده ومردم ایران با توجه به ارزش های ورزشی و اهمیت آن وبخصوص با اطمینان به نیرو وعلاقه جوانان ما انتظارات زیادی ازاین بازیها دارند . دولت ایران با دخالت درامر ورزش که یک امر کاملاً جدا از سیاست است اصرار دارد . در هیچ کشوری ورزش را در سیاست دخالت نمی دهند. دولت ایران کاملاً به عکس آن رفتار می کند و این امید ایرانیان را هم مثل همه مسائل دیگر نادیده گرفته و چنانچه قهرمان ایرانی برحسب قرعه با یک قهرمان اسرائیلی روبرو شد، فوراً قهرمان ایرانی را از روبرو شدن با قهرمان اسرائیلی منع می کند وبدبخت قهرمان ایرانی با دیده اشکبارباید مسابقه را به قهرمان اسرائیلی واگذارکند ومدال خود را دو دستی به قهرمان اسرائیلی تقدیم کند وتا عمردارد نه او بلکه مردم ما این بیشرمی را از دولت خود از یاد نمی برند .
این برای اولین مرتبه نیست، شاید قریب سی سال است که قهرمانان اسرائیلی در المپیادها وسایرمیادین ورزشی انتظار قرعه با ایران را دارند. زیرا در آن صورت بدون مسابقه برنده میشوند. بعضی ازمطلعین می گویند آقای احمدی نژاد و احمدی نژادهای دیگرباید دست نشاندگان دولت اسرائیل باشند اگرنه چرا مدال طلای آقای سلیمانی را از او گرفته وبه قهرمان اسرائیلی تقدیم می کند. آیا این نمی تواند تبانی بین دولت اسرائیل با متصدیان ورزش ما باشد.
سال قبل که آقای احمدی نژاد اعلام کرد، اسرائیل باید از صفحه روزگار ونقشه جهان خارج شود دولت اسرائیل طبق معمول که منتظرچنین پیش آمدهایی هست فوری ای وای و ای واویلای در جهان سر داد وبه عنوان کمک های جنگی و احتیاجات دیگر دولت های امریکا و آلمان وهلند وفرانسه را مجبور به پرداخت حدود هفتاد میلیارد دلار ومقادیری اسلحه به خزانه خود نمود. این یک کمک عالی بود که دولت ایران به دولت اسرائیل نمود و ازآن زمان اسرائیل که یک قدرت خارق العاده در خاورمیانه به حساب میآید یک دولت قدرتمند وتا دندان مسلح خاورمیانه شد...

آقای احمدی نژاد کجای دنیا کاسه های ازآش داغ تر برنده بوده اند. فلسطینی ها وسایر کشورهای عربی مثل مصر – سوریه وخیلی ازکشورهای جهان با اسرائیل روابط سیاسی ندارند ولی ورزش چیزی است جدا از سیاست. شما که به خاطر فلسطین از روبروشدن قهرمانان ایران در مقابل اسرائیل جلوگیری می کنید مگرنمی بینید که خود فلسطین با اسرائیل همه وقت برنامه های فرهنگی وبخصوص ورزشی در سطح جهان دارند ودرهمان روز که شما گردنبند طلای دو تن از قهرمانان ایران را به جوانان اسرائیل تقدیم کردید، ساعتی قبل از آن قهرمانان فلسطین درهمان میدان با قهرمانان اسرائیل مسابقه دادند وامروز هم پس از مسابقه ای که ایران با دستوربه قهرمانان ایرانی که ممنوع مسابقه میشود با اسرائیل شناخته شدند فلسطینی ها با فاصله یک ساعت با جوانان اسرائیلی مسابقه میدهند.
دیروز در مسابقه تکواندو وپس ازاینکه قهرمان ایرانی ازطبق دستورمتصدیان ورزش ایران میدان بیرون شد قهرمان اسرائیلی فوری پرید ویک قهرمان فلسطینی را که نزدیک او بود بوسید وازاو وملت او که موجب این افتخار را برای وی فراهم آورده بودند تشکر میکرد. عجب اینکه، من واقعاً براین اعتقاد هستم که زمامداران ما بخصوص در امر ورزش باید با اسرائیل روابط محرمانه ای داشته باشند. اگربه خاطر نشان دادن محبت به فلسطینی ها این بذل وبخشش ها را می کنند پس چرا خود مردم فلسطین این گذشت را نمی کنند که ما باید برای خوش آمد وتملق فلسطینی ها چنین حاتم بخشی ها را بکنیم. میدانم که خود فلسطین ها واسرائیلی ها هم به ما می خندند.
ورزش ما حقیقتاً دستخوش و بازیچه دولت قرارگرفته ورزشی که روزی برای ما افتخارآفرین بود. حال خجلت آور مردم ما شده، نیم بیشترمردم را از تماشای میادین ورزشی ممنوع کرده اند. بانوان حق تماشای ورزش فرزندان خود را ندارند؟ می گویند مردان به آنها ممکن است توهین کنند.
مگرملت ایران پس ازانقلاب نزول اجتماعی کرده اند، مگردر سیستم قدیم بانوان درمیادین ورزشی حضورنداشتند حتی برای یک مرتبه هم در قدیم چنین اتفاقی نیفتاده. شما زنان را انسان نمی شناسید، واقعاً کارهای دولت ما مضحک وخجلت بار است.

No comments: