Sunday 22 August 2010

حکم تعليق سه مقام ارشد قضايی مرتبط با پرونده کهريزک صادر شد

خبرگزاری مهر:

حکم تعليق ۳ مقام قضايی مرتبط با تخلفات و جنايات سال گذشته بازداشتگاه کهريزک صادر و به آنان ابلاغ شد.
يک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سياسی مهر افزود: بر اساس کيفرخواستی که پيش از اين توسط دادسرای انتظامی قضات صادر شده بود ، شعبه يک دادگاه انتظامی قضات پس از طی مراحل رسيدگی قانونی در خصوص بررسی مسئوليت ۳ نفر از مسئولين ارشد دادستانی تهران در پرونده حوادث سال گذشته بازداشتگاه کهريزک ، حکم تعليق قضايی افراد فوق را صادر و به نامبردگان ابلاغ کرد.
اين حکم طبق نظر کارشناسان قضايی و وکلا ، در تاريخ احکام قضايی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه است ، افراد ياد شده بايد از سمت هايشان عزل شده و در خصوص اتهامات مطروحه در پرونده مسئوليت خويش را پذيرفته و خارج از مصونيت قضايی مانند شهروندان عادی پاسخگو باشند.
اين حکم تعليق قضايی بر اساس پرونده های مشروح جداگانه و در تاريخ ۲۴ مرداد ماه ۱۳۸۹ صادر گرديده است.
لازم به يادآوری است که پيش از اين و در تاريخ ۹ تير ۱۳۸۹ سازمان قضايی نيروهای مسلح با صدور اطلاعيه ای از صدور حکم قصاص نفس عاملان قتل در بازداشتگاه کهريزک خبر داد. اين سازمان همچنين با اشاره به صدور کيفرخواست عليه ۱۲ نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهريزک توسط دادسرای نظامی تهران از رسيدگی به اتهامات متهمان با رعايت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمين و وکلای آنان و همچنين صدور نهايی احکام قضايی برای آنان خبر داده بود

No comments: