Friday 3 June 2011

اطلاعیه

جامعه آزادیخواه ایران در درگذشت عزت الله سحابی
و شهادت بانو هاله سحابی به سوگ نشسته است

عزت الله سحابی مبارز سرسخت راه آزادی و دموکراسی و مدیر مسئول مجله ایران فردا که زندگی خود را وقف آرمانهای ملی، آزادیخواهي، استقرار حاكميت ملي، رفاه مردم ایران، اعتلای علمی و فرهنگی و حکومت قانون کرده و در این رهگذر پانزده سال روزگار خود را در زندان و شکنجه و سالها ناامنی شخصی و حرفه ای گذرانده بود، در سن هشتاد و یک سالگی جهان را بدرود گفت.
در حالیکه همرهان و همرزمان سحابی در سوگ او به اندوه نشسته بودند، دخت مبارز او، بانو هاله سحابي، در آیین خاکسپاری پدر در اثر برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی به شهادت رسید و جامعه ایران را سخت تکان داد. این شیرزن ایرانی به خاطر دفاع از حقوق زنان، حقوق زندانیان سیاسی، سازماندهی خانواده های روزنامه نگاران زندانی و آزادی های بنیادین مردم ایران پيشتر هم مورد تهاجم، بازداشت و زندان قرار گرفته بود. این بار، در شرایطی که جنبش های آزادیخواهانه مردمی برای نیل به آزادی و دموکراسی سراسر خاورمیانه را درهم نوردیده است، شهادت این دلاور بانوی ارزشمند ایرانی مبارزان راه آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و حکومت قانون را استوار تر و پایدارتر خواهد ساخت.
در شرایطی که گروه زیادی از آزاداندیشان، ملي گرايان و دوستان شادروان عزت الله سحابي خواهان حضور در مراسم یادبود در جلوي مسجد گرد آمده بودند، ماموران امنيتي و انتظامي از اجرای مراسم سوگواری جلوگیری و به سرکوب، اهانت، ضرب و شتم سوگواران پرداختند. حاكميت غافل از آنست که تجربه تاریخی، بویژه در اين دوران ارتباطات پيشرفته همگانی، نشان داده است که سیاست سرکوب و خشونت کارايی خود را از دست داده و فقط مردم را در اندیشه های آزادیخواهانه خود پایدارتر خواهد مي سازد.
لقا اردلان، الاهه اميرانتظام، عباس امیرانتظام، محمد اویسی، داود هرمیداس باوند، مرتضی بدیعی، گیتی پورفاضل، عیسی خان حاتمی، اسمعیل حاج قاسمعلی، علی حاج قاسمعلی، حميدرضا خادم، جمال درودی، آرش رحمانی، علی رشیدی، اشكان رضوي، کورش زعیم، مجيد ضيايي، حسين عزت زاده، پریچهر مبشری، حسین مجتهدی ، حسین شاه حسینی.

No comments: