Thursday 29 September 2011

دستور به خبرگزاری فارس -خبرگزاری سپاه

به تلویزیون بی بی سی از کمر به پائین شلیک کنید!
هر کس می خواهد بداند فیلم "زندگی سیاسی خامنه ای" که تلویزیون بی بی سی آن را پخش کرد، چه ولوله ای در ارگان های انتصابی و انتخابی جمهوری اسلامی بوجود آورد، گزارش روز گذشته خبرگزاری فارس را در باره بی بی سی باید بخواند.
خبرگزاری که خود را معتبر تر از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی معرفی می کند، زیرا یک سر آن به بیت رهبری بند است و سر دیگری به سازمان امنیت سپاه.
این خبرگزاری، روز گذشته، در توجیه دستگیری تعدادی مستند ساز ایرانی، و در حقیقت از سر خشم از نمایش فیلم "خامنه ای" گزارشی منتشر کرد، که در آن رئیس تلویزیون بی بی سی فارسی و یکی از موفق ترین مجریان این تلویزیون را در ذهن آلوده خود اینگونه به هم پیوند زد:
«صادق صبا» متولد رشت، پس از فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق از دانشگاه تهران، به انگلستان مهاجرت کرد و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد و همچنین دکترای خود را از دانشکده اقتصاد لندن گرفت و از 20 و اندی سال پیش تاکنون در شبکه بی‌بی‌سی مشغول به کار شده است. در سال ، 2008 به بهانه سفر تفریحی به ایران، با سه روحانی ضد حکومت اسلامی ایران؛ «حسینعلی منتظری»، «صادق روحانی» و «یوسف صانعی» دیدار و کمی بعد یکی از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های زمان خود را منتشر کرد.
او اخیرا به خاطر تجاوز به «پونه قدوسی»، یکی از مجریان اصلی شبکه بی‌بی‌سی فارسی، مورد توجه رسانه‌ها بوده است.»
خبرگزاری فارس که کارکنانش مانند کارکنان کیهان و رجانیوز و بقیه چشم دیدن نیمه بالای انسان ها را ندارند و اگر پرونده کهریزک در یک دادگاه صالحه باز شود، مچ دست گردانندگان اصلی آن نیز باز خواهد شد، این قلم دریدگی را از لندن به واشنگتن برد و نوشت:
«این خبر علی‌رغم جنجالی که به پا کرد ولی با توجه به خبر تجاوز چند مجری مرد شبکه صدای آمریکا به مجریان زن این شبکه، چندان دور از انتظار نیست.»
تمام این خشم و کینه به این دلیل است که در آن فیلم بی بی سی، بسیار کمرنگ گفته شده:
1- بیت رهبری 4 هزار کارمند دارد
2- آقای خامنه ای سپاه را تبدیل به حزب نظامی خود کرده
3- آقای خامنه ای تمام رقبا و مخالفان خود را یکی بعد از دیگری یا از کار برکنار کرده، یا به حاشیه رانده و یا منزوی کرده
4- آقای خامنه ای روی شانه های هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب و سپس رهبر شد
5- در بیت او که از دربار سلطنتی رضاشاه گسترده تر است، یک دفتر نظامی وجود دارد که رئیس آن یک ارتشی قدیمی است.
6- میرحجازی که همه کاره بیت تا رئیس جمهور شدن احمدی نژاد بوده، بدلیل پاره ای اختلاف نظرات امنیتی اش با خامنه ای کنار گذاشته شده و "آقا وحید" (همان که در فیلم به رهبر کمک می کند تا از روی مبل بلند شود) همه کاره شده
7- طرفداران انبوه موسوی موسوی در خیابان ها را یکبار دیگر نشان داده
8- بخشی از نماز جمعه رهبر، پس از کودتا را پخش کرده که در آن وی خود را به مظلومیت زده و با اعلام این که جسمی علیل دارد و کمی هم آبرو و ... فرمان کشتار مردم را داد.
9- آقای خمینی یکبار چنان گریبان وی را گرفت که اگر موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی نبودند، آقای خامنه ای برای همیشه از صحنه حذف شده بود.
10- عکس آقا زاده ایشان "مجتبی" را پخش کرده که تاکنون با شدید ترین تدابیر امینتی مانع پخش آن و آشنائی مردم با چهره او بوده اند.
اینها بخش بسیار بسیار اندکی از واقعیات مربوط به نقش و موقعیت علی خامنه ای در جمهوری اسلامی است که آیندگان درباره آن بسیار خواهند نوشت و خواهند گفت. اما همین اشاره های کوتاه را نیز تاب نیآورده و گریبان صادق صبا و پونه قدوسی را گرفتند! که سرگذشت تلخ دومی بعنوان روزنامه نگار دوران اولیه ریاست جمهوری محمد خاتمی، که سرانجام موفق شد از ایران خارج شود، خود سرگذشت، نه، بلکه پرونده ایست علیه همان ها که حالا در دولت اند، در خبرگزاری فارس اند، در کیهان اند، در رجانیوزاند پیک نت ـ 5 مهر 1390

No comments: