Wednesday 22 February 2012

شورای نگبان و انتخابات فرمایشی

سخنگوي شوراي نگهبان از پايان قطعي بررسي صلاحيت كانديدا‌هاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي خبر داد و تاكيد كرد كه در مجموع براي دور نهم انتخابات مجلس، صلاحيت 3 هزار و 444 نفر تاييد شده است.
عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: شوراي نگهبان در خصوص صلاحيت 66 نفر ديگر اعلام نظر كرد كه اكثريت آنها را تاييد صلاحيت‌شدگان تشكيل مي‌دهند.
وي تصريح كرد: اواخر ساعات اداري روز دوشنبه اسامي اين افراد به وزارت كشور اعلام شد و وزارت كشور نيز روز سه‌شنبه (امروز) نتايج را به داوطلبان اعلام مي‌كند.
كدخدايي يادآور شد: پس از اتمام بررسي صلاحيت‌ها و اعلام نظر به افراد، فرصت تبليغات انتخابات آغاز مي‌شود.
وي در پايان تاكيد كرد: در مجموع براي اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي صلاحيت 3 هزار و 444 نفر از سوي شوراي نگهبان تاييد شد كه بيش از 70 درصد ليست ارسالي از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان را شامل مي‌شود.
بی‌اعتنایی دانشگاهیان به انتخابات ۱۲ اسفند
گزارش‌های تصویری منتشر شده خبرگزاری‌ها از مناظره‌ها و نشست‌های انتخاباتی نامزد‌ها و جریان‌های محافظه‌کار نشان می‌دهد که دانشجویان و دانشگاهیان از این نشست‌ها استقبال نکرده‌اند.
از دانشگاهیان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع در جامعه‌ یاد می‌شود که میزان مشارکت و استقبال آنها از مسائلی همچون انتخابات٬ در شکل‌دهی رفتار و تصمیم مردم تاثیر قابل توجهی دارد.
برگزاری فارس روز گذشته (یک‌شنبه ۳۰ بهمن) گزارشی تصویری از میزگرد انتخاباتی علیرضا زاکانی و قاسم روانبخش دو نامزد محافظه‌‌کار در دانشگاه «امام صادق» منتشر کرده که استقبال اندکی از آن شده است.
گزارش تصویری روز دوشنبه (اول اسفند) خبرگزاری مهر از مناظره‌های انتخاباتی برگزار شده در دنشگاه‌‌های «علم و صنعت» و دانشکده علوم «دانشگاه تهران» نیز نشان می‌دهد که دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز از این مراسم‌ها استقبال نکرده‌اند.
همایش «جبهه پایداری» نیز که روز دوشنبه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود با استقبال سرد دانشجویان مواجه شد.
دانشجویان و دانشگاهیان از دیگر نشست اعضای این جریان محافظه‌کار که روز یک‌شنبه در دانشگاه «تربیت مدرس» برگزار شد نیز استقبال نکرده‌اند.
دیگر نشست‌های خبری و مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌ها و جریان‌های محافظه‌کار در خارج از دانشگاه‌ها نیز نشان می‌دهد این برنامه‌ها بدون استقبال مردمی برگزار شده است.
این گزارش‌های تصویری در شرایطی منتشر می‌شود که فرماندهان سپاه مدعی هستند در نهمین دوره انتخابات مجلس که قرار است ۱۲ اسفند برگزار شود٬ بیش از ۶۰ درصد مردم شرکت خواهند کرد.

No comments: