Wednesday 23 February 2011

یشنهاد تعطیل ولایت فقیه

نویسنده «کافه پیانو» خطاب به علی خامنه‌ای:

ولایت فقیه را تعطیل و روحانیت را برکنار کنید
۳ اسفند ۱۳۸۹

فرهاد جعفری نویسنده کتاب «کافه پیانو» و از هواداران سرسخت محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای از آیت‌الله خامنه‌ای خواست دستور تعطیلی ولایت فقیه، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان و تمام نهاد‌های روحانیت را صادر کند.
آقای جعفری در نامه بلندی که امروز سه‌شنبه (سوم اسفند) خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و در سایت خود منتشر کرده، علت طرح چنین درخواستی را اقدامات «فاجعه‌بار» نظام روحانیت طی ۳۰ سال گذشته در ایران معرفی کرده است.
این نویسنده در نامه خود، روحانیون و اشراف سالاران مذهبی را مسئول تمام مشکلات، انحراف‌ها، ناهنجاری‌ها و پس‌رفت‌های ایران طی ۳۰ سال گذشته معرفی کرده است.
وی نوشته که ماحصل ۳۰ سال حضور روحانیون در قدرت، تشکیل نظامی «استبدادی، روحانی‌سالار، نادموکرات و متقلب» بوده است.
جعفری در بخش دیگری از نامه خود نوشته که «نظام روحانیون و روحانی‌زادگان راه نجات بشریت نیست» و این نظام «ناعادلانه» پس از بازنگری در قانون اساسی «ناعادلانه‌تر» شده و چرخش نخبگان را کاملا مسدود کرده است.
این نویسنده علی خامنه‌ای را پس از رسیدن به رهبری «تنها و تنها، میراث‌بر وضعیتِ غیرمنصفانه و ناعادلانه‌ای» معرفی کرده که «پایه‌ها و بنیادهای آن، از دهه‌ نخست انقلاب اسلامی بنا گذاشته شده است.»
این پایه‌ها که توسط آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیان گذاشته شده است به اعتقاد نویسنده حامی احمدی‌نژاد «بنیادهای از پایه غلطی {است} که روز به روز بر فقر، فساد و تبعیض در می‌انِ جمهور ایرانیان افزوده و آنان را به وضعیتِ تحمل‌ناپذیری رسانده است.»
وی در پایان نامه خود به صراحت از علی خامنه‌ای خواسته که با تبدیل ولی‌فقیه از «رهبری سیاسی» به «رهبری مذهبی»، رئیس جمهور را به عنوان «شخص نخست مملکت» معرفی کند.

این نویسنده همچنین نوشته که «اسلام سیاسی در سه‌دهه‌ گذشته؛ اکنون اثبات کرده است که نمی‌تواند پیش‌برنده‌ جامعه‌ ایرانی، به ‌سوی آزادی و عدالت و توسعه و رفاه برای همگان و به ‌ویژه برای جمهور مردمان باشد.»
نامه فرهاد جعفری که حاوی نکات بسیار دیگری است در شرایطی منتشر شده که از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، برخی روحانیون همچون هاشمی رفسنجانی بار‌ها هشدار داده بودند که وی بدنبال حذف روحانیت است.

مسائل مطرح شده در نامه این نویسنده را می‌توان خلاصه پنج سال اظهارات، نوشته‌ها و گفته‌های رسمی و غیررسمی احمدی‌نژاد و نزدیکانش دانست که با خشم گسترده روحانیون مواجه شده است.

در ماه‌های اخیر گروهی از محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای به صراحت هشدار داده‌اند جریانی در دولت احمدی‌نژاد تلاش دارد در آینده‌ای نزدیک نهاد روحانیت را از قدرت کنار گذاشته و بعد از آن رهبر جمهوری اسلامی را سرنگون کند.
انتشار نامه فرهاد جعفری را باید در راستای افزایش تنش‌ها میان حامیان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر ارزیابی کرد.

No comments: