Monday 14 February 2011

اعدامهارا متوقف کنید

نامه سرگشاده دانشگاهیان و فعالین حقوق بشر:

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴ فوريه ۲۰۱۱

در شرائطی كه توجه جهان بر قیام های مردمی در چندین كشور خاورمیانه و افریقای شمالی متمركز شده ٬ جمهوری اسلامی ایران با افزایش هولناك اعدام ها و زندانی كردن افراد ٬ سركوب سیاسی را شدت بخشیده است. رژیم حاكم ترسا ن از انكه موج شورش های خاورمیانه شعله های اعتراض مردمی را دو باره بر افروزد٬ به تاكتیك های ایجاد وحشت متوسل شده است.
بر اساس خبرهای رسانه های دولتی٬ ومنابع قابل اعتماد از داخل ایران از آغاز سال (میلادی) جاری بیش از نود مرد و زن به اتهام جرائم مختلف از قاچاق مواد مخدره گرفته تا محاربه با خدا و دولت اعدام شده اند. اقلیت های ملی و مذهبی٬فعالین زنان٬ وكلا٬ رهبران دانشجوئی و كارگری در زندان اند٬ و بسیاری در نوبت اعدام قرار دارند. ناوی پیلی٬ رئیس كمسیون حقوق بشر سازمان ملل از افزایش هراس انگیز تعداد اعدام ها در ایران سخن گفته و دفتر او تائید كرده كه اعدام های سال جاری تا كنون «سه برابر میزان اعدام های سال گذشته» است. مجمع عمومی سازمان ملل نیز قبلا «نگرانی عمیق خود را نسبت به نقض مداوم حقوق بشردر ایران» ابراز داشته. ما ازسازمان عفو بین الملل٬ دیده بان حقوق بشر٬ و دیگر سازمانهای حقوق بشر كه این فجایع حكومت ایران را قاطعانه محكوم كرده اند٬ قدردانی می كنیم. اما این اقدامات نتوانسته از این فجایع جلو گیری كرده و اعدام ها را متوقف كند.
ما امضاء كنندگان زیر از دبیر كل سازمان ملل و رئیس كمسیون حقوق بشر این سازمان می خواهیم كه فورا نماینده ویژه ای به ایران اعزام دارند. نیز از تمامی نهاد ها و سازمانهای متعهد به دفاع از حقوق بشر می خواهیم كه به حكومت اسلامی فشار آورند تا به این اعدام ها كه به هر اتهام واقعی ویا ساختگی صورت می گیرد خاتمه دهد .

No comments: