Saturday 23 October 2010

مقاله از اقای علی ضرابی

سرتان را مثل کبک زیر برف کرده اید

آقای احمدی نژاد من هم از جمله کسانی بودم که ورود پرطمطراق شما را به کشور لبنان از تلویزیون تماشا می کردند . لبخند استقبال کنندگان همراه با تکان دادن پرچم ایران ، پرچم هایی که روز قبل همراه با 50 دلار وجه نقد به در خانه ی آنها تحویل شده بود. همه از جمله خود جنابعالی آگاه و واقفید که این استقبال و حضور در مسیر تردد نه برای مقام و منصب شما به عنوان رئیس جمهور یک کشور بوده و نه به خاطر جمال و کمال شما، شاید مطلب رساتری بشود گذارد. آنچه آن مردم را به خیابان کشیده مبلغ اهدایی بوده و بس. حتما هم دارو دسته شیخ حسن نصراله به قدر کفایت هنگام تحویل وجه سفارش لازم را نیز نموده بودند.
آقای احمدی نژاد این پول ها ارث پدر مرحومتان در گرمسار نیست. تصور نمیشود که ثروت پدر شما آنچنان بوده که چنین بذل و بخششهایی را ایجاب کند.
به نقل از سایت تابناک در تاریخ 18 مهر:
یک هفته مانده به سفر ریاست جمهوری ایران به بیروت، وزرای نیرو و انرژی ایران و لبنان توافقی نیم ملیارد دلاری در زمینه برق، آب و نفت به امضا رساندند.بر این اساس، ایران تسهیلات فاینانس بلندمدت به ارزش نیم ملیارد دلار موقتا در اختیار لبنان قرار می‌دهد تا دربخش‌های انرژی، برق، آب و نفت این کشور مورد استفاده قرار گیرد. پروژه‌های سد سازی، آب و فاضلاب و خطوط انتقال برق بخش هایی از این توافقنامه را تشکیل می‌دهندکه بودجه آن جداگانه است.
منابع خبری از بیروت خبر می‌دهند که دو توافقنامه مهم دیگر در زمینه نفت و گاز در زمان حضور محمود احمدی نژاد در لبنان میان وزرای انرژی و نیروی دو کشور به امضا می‌رسد.

این پول ها مال این آب خاک و این مردم است . این پول سهم آنانی است که جان ، نیرو و کار و تلاش خود را صرف این آب و خاک می کنند و یک روز سیل ، یک روز زلزله ، روز دیگر خشکسالی و روز دیگر برنامه ها و مصوبات غیر کارشناسی عرصه را بر آنان و برای یافتن لقمه ای نان تنگ تر و تنگ تر می کند.
آقای احمدی نژاد این پول ها را لااقل در سفر های استانی، برای جمع کردن مستقبلین در سقز، بانه و کرمانشاه خرج کنید. شاید هم در داخل نیاز نیست و همان تهدیدها و ترس از رؤسا و کارفرمایان برای حضورشان کفایت می کند که شاهد و شنونده دروغ پردازی های جنابعالی باشند.
آقای احمدی نژاد ساعتی با خود خلوت کنید و درآن خلوت لااقل با خود روراست باشید کاری که به نظر از شما ساخته نیست.وزرای شما از حد اقل سواد و تجربه و ارتباط در زمینه کاری برای پست و اداره ، وزارت خانه های که در اختیار دارند محروم هستند. در بین آنان وزرایی هستند که همانند وزیر پیشین کشور ( آقای علی کردان متوفی) مدرک جعلی دارند و گزارشات آن به مجلس نیز رسیده است . آقای رحیم مشایی رئیس دفتر تان که هر کلامشان تا مدت ها نقل محافل است وهم اکنون پرونده جعل مدراک تحصیلی ایشان در مجلس مطرح است.پست های حساس در بین فامیل تقسیم شده است . آقای متکی وزیر امور خارجه 96 نفر از بستگان و منسوبین خود را در آن وزارت خانه صاحب شغل کرده و کوس رسوایی و آمار آن با ذکر اسامی در سایت ها اطلاع رسانی منشر شده است. شرایط اقتصادی ، صادرات و واردات ، تولید و... وضع اسفناکی دارد . تحریم ها از یک سو ، واردات بی رویه از سوی دیگر ، ورود کالای قاچاق بدون کیفیت و گرانتر از مشابه آن کالا در سایر کشورها و عدم کارایی وزارتخانه های اقتصاد و دارایی ، بازرگانی و صنایع و معادن همگی در پیدایش وضع موجود سهیم هستند .
آقای احمدی نژاد خوب یادمان هست و هیچ ایرانی نمی تواند از یاد ببرد که چندی پیش دولت ترکیه از ورود کامیون ایرانی با باری معادل هجده و نیم میلیارد دلار 18,500,000,000 دلار که مقادیری از آن اسکناس و بقیه شمش طلا بود که گمرک آن کشور اطلاع حاصل کرد و اعلام کردند راننده نیز متواری شده است . نهادها و مقامات دولتی در این رابطه اظهار بی اطلاعی کرده و آن را کذب و در مواردی در دست پی گیری و تحقیق عنوان کردند که این پی گیری پایان پذیر نخواهد بود. این مقدار پول عظیم یعنی معادل یک سوم ارزش نفت ما در سال است که مفت به جیب ترک ها رفت. البته درعوض دولت ترکیه دست دوستی هجده و نیم میلیارد دلاری را بابت مسکوت گذاردن و یا صرف نظر کردن ایران از این کامیونی که با محموله آن می توان یک کشور را در افریقا خرید به سوی ایران دراز کرده. آیا تاریخ ایران از گنج که شما بر باد داده اید می گذرد ؟ ابدا نمی گذرد .
ندانم کاری های شما کار یک شاهی و صنار نیست این مقاله اگر کمی بلندتر باشد آقای سردبیر جانب شما را می گیرد و می گوید که کوتاهش کن اگر نه من می توانستم به شما یادآوری کنم که یک کارمند معمولی مثلا" یک معلم در امریکا و یا در اروپا ماهی چهارهزار دلار حقوق می گیرد ولی گوشت را کیلویی شش تا هفت هزار تومان می خرد امّا همان معلم در ایران یک هشتم معلم اروپایی حقوق می گیرد و بیچاره مجبور است گوشت را سه برابر معلم اروپایی یا امریکایی به خانه ببرد. در اواخرحکومت آقای خاتمی مردم نان را دانه ای 100 تومان می خریدند ولی اکنون همان نان را هزار تومان باید تهیه کنند و همه چیز در کشور ما برهمین سیاق هست ولی جنابعالی در سازمان ملل می فرمایید در کشور ما الحمدلله وفور نعمت هست و خدا را شکر می کنم که مردم ایران مردم مرفهی هستند واقعا گلی به گوشه ی جمال شما.

No comments: