Friday 20 May 2011

مجموعه خبری

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
مجموعه خبری جمعه، سی ام اردیبهشت ماه

عفو بین الملل: مریم بهرمن در خطر شکنجه

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بین الملل روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن هشدار نسبت به وضعیت نامعلوم مریم بهرمن از اعضای کمپین یک میلیون امضاء، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال حقوق زنان گردید. مریم بهرمن فعال حقوق زنان در بیست و یکم اردیبهشت ماه سال جاری توسط ماموران امنیتی احتمالا وابسته به وزارت اطلاعات بازداشت، و خانه وی به مدت سه ساعت مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از وسایل وی نیز ضبط شد. به گفته عفو بین الملل این فعال حقوق زنان «در خطر شکنجه و سایر بدرفتاری ها قرار دارد».
کمیته حفاظت از روزنامه نگاران جمهوری اسلامی را به تداوم روند مثبت آزادی روزنامه نگاران فراخواند
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: کمیته حفاظت از روزنامه نگاران روز گذشته با ابراز خرسندی از آزادی «دوروتی پروز» گزارشگر شبکه خبری الجزیره توسط دولت جمهوری اسلامی، مقامات ایران و لیبی را به تجدیدنظر در پرونده سایر روزنامه نگاران زندانی در این دو کشور فراخواند. کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در بیانیه روز گذشته خود گفت که «آزادی روزنامه نگاران خارجی زندانی در ایران و لیبی روند بسیار مثبتی است در منطقه ای که مطبوعات پس از تحولات اجتماعی ای که در اوایل سال جاری از تونس آغاز شد زیر حمله قرار داشتند».
وکیل زندانیان آمریکایی از شایعه اعتصاب غذای آنها خبر داد
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: به دنبال حضور نیافتن شان باوئر و جاش فتال در دادگاه، وکیل متهمان آمریکایی در زندان می گوید که شایعه اعتصاب غذای موکلانش جدی است و به دادگاه نیاوردن آنها دلیل قانع کننده ای نداشت.
مهدی محمودیان: از خواسته خود کوتاه نیایید
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سید مهدی محمودیان روزنامه نگار زندانی در پیامی از بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) از همه ملت خواسته است که بهیچوجه از خواسته خود کوتاه نیایند. وی در دیدار اخیر خود با خانواده از همه ملت خواسته است که به هیچ وجه از خواسته خود کوتاه نیایند.
وضعیت نامشخص ایوب پور فتحی، عضو بازداشتی ستاد مهدی کروبی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بنا به گزارش منابع خبری، با گذشت بیش از ۳ ماه از بازداشت ایوب پورفتحی، دانشجوی دانشگاه شیراز و عضو فعال ستاد مهدی کروبی، کماکان از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
پرده گوش سحرخیز در زندان پاره شد
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی در ایران می گوید که پرده گوش پدرش بر اثر ضربه ای که یک زندانی دیگر به صورتش زده، پاره شده است. مهدی سحرخیز به بی بی سی گفت دقیقا از مشخصات کسی که پدرش را مورد ضرب و شتم قرار داده خبر ندارد اما می داند که او یک زندانی غیر سیاسی و "شرور" بوده که به بند سیاسی منتقل شده است.
انتقال ارژنگ داوودی به سلول انفرادی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: ارژنگ داوودی زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) عصر روز سه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه به سلول های انفرادی بند یک این زندان معروف به «سگدونی» منتقل گردید. انتقال چندباره و بی دلیل این زندانی سیاسی به سلول های انفرادی در حالی است که وی طی ماه های اخیر بارها با انتشار نامه هایی از این زندان اقدام به افشای اقدامات غیرقانونی مسئولان این زندان می نموده است.
محکومیت غیرانسانی و سنگین 31 سال زندان برای دانشجوی زندانی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بنا بر آخرین گزارش های دریافتی، زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) مصطفی اسکندری با اتهاماتی واهی همچون «تشويش اذهان عمومی» و «مصاحبه با رسانه‌های بيگانه» به حکم سنگین 31 سال زندان محکوم گردیده است. این دانشجوی رشته پزشکی از بازداشت شدگان مراسم چهلم ندا آقا سلطان در بهشت زهرا می‌باشد که در هشتم مردادماه سال 88 به همراه همسرش، کبری زاغه دوست بازداشت و به حکم سنگین 31 سال زندان محکوم گردید.

No comments: