Tuesday 31 May 2011

بیانیه شورای فعالان ملی مذهبی در رابطه با در گذشت مهندس سحابی

ما برای خداييم و به سويش روانه

مهندس عزت‌الله سحابی، با دلی آکنده از عشق به ايران و مردم ايران، به ابديت پيوست. مهندس سحابی نماد شصت سال مبارزه و کوشش بی‌وقفه برای آزادی، دمکراسی، عدالت و پيشرفت ايران، با جنبش مليت‌خواهی ايرانی در دههٔ بيست، پای در عرصهٔ عمومی نهاد و تا آخرين لحظه، جايگاه خود را در صف جنبش دمکراسی‌خواهی نوين ملت ايران، پاس داشت. او ايران را برای همهٔ مردم ايران می‌خواست و برای اين آرزو، سال‌ها زندان و شکنجه را بر تن خويش هموار کرد. او در آخرين ساعات هشياری می‌گفت: «زندگی مردم سخت شده است. خدا می‌داند که من چقدر برای ايران نگرانم! من دارم می‌ميرم و کاری برای ايران نکردم.»
عزت‌الله سحابی، همچون پدر انديشمندش، سياست را با اخلاق و بويژه رويکرد عدم خشونت، پيوند زد. او در دههٔ هفتاد، هنگامی که نشريهٔ ايران فردا و ائتلاف نيروهای ملی- مذهبی را پايه‌گذاری می‌کرد، بر اين باور بود که با تمام نيروهايی که دغدغهٔ پيشرفت کشور را دارند، آمادهٔ گفتگو و همکاری است. او در تمام سالهای زندگی، مصالح ملی را بر مصالح فردی و گروهی ترجيح داد. نقد‌ها را شنيد و رنج‌ها برد و همچنان اميدوارانه و شکيبا پايداری کرد. تا آنگاه که دلسوخته، رنج دختران و زنان زندانی را در ماههای اخير ديد و چنين نوشت: «ای خدای بزرگ،‌ای تغيير دهنده قلب‌ها و فکر‌ها، يا حال و روز ما را دگرگون کن يا مرگ مرا برسان

هويت ايران، برآيند زندگی و آرزوهای مشترک همهٔ مردم ايران و بويژه دستاورد کوشش‌ها و رنج‌های فرزندان راستينش همچون سحابی‌هاست. زين پس ما همه سحابی هستيم.

شورای فعالان ملی- مذهبی
۱۰/۳/۱۳۹۰

جبهه ملی ایران در خارج از کشور ، درگذشت مهندس سحابی را به همه بازماندگان او وایرانیان مبارز تسلیت میگوید

No comments: