Friday 27 May 2011

انفجار در پالایشگاه ابادان هنگام حضور احمدی نژاد در انجا و توضیحات اقایان !!

توضيحات کاتوزيان درباره حادثه آبادان: تجهيزات آلمانی پالايشگاه آبادان را بدون تست افتتاح کردند،
رئيس کميسيون انرژی مجلس گفت: دليل انفجار در پالايشگاه آبادن افتتاح زود هنگام وعدم تست تجهيزات نصب شده بوده است.
حميدرضا کاتوزيان در گفت و گو با خبرآنلاين درباره دليل انفجار در پالايشگاه آبادان، اظهار داشت: تجهيزاتی که برای نوسازی پالايشگاه استفاده شده آلمانی بوده است و قرار بر اين بوده است بعد از نصب، اين تجهيزات تست شود، ولی اين اقدام انجام نشده بوده است و حتی مسئول پالايشگاه در اين زمينه تذکر داده است که در اين شرايط پالايشگاه قابليت راه اندازی ندارد، اما متاسفانه دولت در اين زمينه عجله کرد.
عبدالله کعبی عضو کميسيون انرژی و نماينده مردم آبادان در مجلس روز چهارشنبه در تذکری شفاهی به اتفاق رخ داده در آبادان اعتراض کرد و گفت: دليل اين اتفاق اين بود که مسئولان مايل بودند در سوم خرداد افتتاحی داشته باشيم.
دو کشته و ۲۰ نفر مجروح نتيجه حادثه روز گذشته در پالايشگاه آبادان است که به گفته کاتوزيان وزارت نفت مسئوليت پاسخگويی به خانواده های آنان است.
رئيس کميسيون انرژی درباره نظر نهايی اين کميسيون درباره ادغام وزارت نفت و نيرو نيز به خبرآنلاين گفت: کميسيون هنوز در خصوص ادغام وزارت خانه های نفت و نيرو به جمع بندی نهايی نرسيده است، و تا حدود ده روز ديگر بهتر می توان در اين زمينه اظهار نظرکرد.
کاتوزيان اظهار داشت: اکثر نمايندگان عضو کميسيون موافق ادغام هستند و نظر ما اين است اگر قرار است ادغامی انجام شود وزارت نيرو بايد به عنوان يک معاونت در حوزه نفت باشد و اين مجموعه با هم وزارت انرژی را تشکيل دهند.

No comments: