Tuesday 17 May 2011

اعدام دو برادر

دو برادر محمد و عبدالله فتحی در اصفهان اعدام شدند
سه شنبه 17 مه 2011

دقایقی پیش بیژن فتحی به کمپین گفت که هردو فرندش، عبدالله و محمد سحرگاه امروز بعد از آخرین ملاقات با مادرشان، اعدام شدند.
تلاشهای خانوادهٔ این دو قربانی اعدام و پیگیریهای فعالان و نهادهای حقوق بشری برای لغو و یا تعویق اجرای احکام آنان که تا آخرین دقایق ادامه داشت نتوانست از اجرای این احکام پیشگیری کند. هردو برادر در ساعات صبحگاهی امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ در زندان اصفهان بدار آویخته شدند.
محمد فتحی، ۲۷ ساله و عبدالله فتحی، ۲۹ ساله، در فروردین ۱۳۸۹ دستگیرشده و به زندان اصفهان منتقل شدند و بنا به گفته خانواده تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بازجویان برای پذیرش اتهامات مطروحه از جمله ارتباط با گروههای مخالف نظام، اقدام برای مبارزه مسلحانه، محاربه با خدا و سرقت مسلحانه قرار گرفتند. این دو زندانی در بند اطلاعات زندان دستگرد اصفهان (بند الف طا) محبوس بودند و بنا بر حکم شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به ریاست قاضی مقضی با اتهام محاربه به اعدام شده بودند.
بیژن فتحی، پدر این دو جوان محکوم به اعدام، به کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ گفت: “حکم یک ماه پیش در دادگاه تجدید نظر تایید شد و ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ طی تماس تلفنی با مادر این دو زندانی خبر داده‌اند که حکم آن‌ها فردای آنروز یعنی ۲۷ اردیبهشت جاری اجرا خواهد شد.
بیژن فتحی در همین زمینه دیروز به کمپین گفته بود: «اقرارهایی که مبنای صدور حکم قرار گرفته اند، تحت شکنجه‌های سخت اخذ شده است و آن‌ها در مراحل دادرسی از کلیه حقوق قانونی مبنی بر دسترسی به وکیل و حق دفاع محروم بوده‌اند».


جبهه ملی ایران در خارج از کشور ، اعدام این دو نفر را که بدون اعلام جرم انها و بشکل
مرموزی در اصفهان اعدام شده اند و کلیه اعدام ها را در ایران شدیدا محکوم مینماید

No comments: