Wednesday 4 May 2011

داستان خامنه ای و احمدی نژاد

نوشته از علی ضرابی

احمدي‌‌ نژاد پس از مراجعت از قم يكسره به منزل خود میرود ودر جلسات هيئت دولت هم شركت نمیکند . روشن بود كه علت ان عزل وزير اطلاعات از كابينه وسيله احمدي‌ نژاد ، و بعد دستور رهبر به وزير اطلاعات كه برو و پشت ميزت بنشين و بگو من به امر رهبرسر جایم نشسته ام . احمدي‌ نژاد كه قاعدتاً رييس دولت است و تعيين وزير و يا بركنار نمودن وزرا را حق قانوني خود مي‌داند برآشفت . به خانه رفت و در جلسات هيئت دولت حضور نيافت . سپس مقامات ذي‌صلاح بویژه یرخی ازامامان جمعه در نماز جمعه، زبان به طعن احمدي‌نژاد گشودند ، فرماندهان سپاه هم همين‌طور . انها به او گوشزد نمودند كه تو مي‌داني در مقابل رهبر کسی نيستي و ايشان اگر پشتيبان تو نباشند تو حتي در خانه خودت هم نمي‌تواني بروي. البته احمدي‌نژاد هم پاسخ‌هاي قانونی داشت من‌جمله اين‌كه البته ايشان رهبر هستند و من براي كارهاي مهم هميشه با ايشان مشورت مي‌كنم ولي كنار گذاردن وزير كابينه وظيفه من است وانگهي من منتخب 24 ميليون ايراني هستم و جواب آنها را چه مي‌توانم بدهم مردم به من خواهند گفت تو رييس‌جمهور ما بيست و چهار ميليوني و جناب رهبر هم مثل ما يكي از بيست و چهار ميليون نفری هستند كه به تو رأي داده‌اند . جريان چند روز رفت و آمدهاي مقامات به منزل احمدي‌ نژاد هم أثري در تصميم او نداشت . سپس گویا رهبر ، رييس‌ صدا و سيما را خواسته و به او مي‌گويد برو به احمدي‌نژاد بگو يادت باشد كه تو رأي نياوردي و آن‌ كه دستور داد تو برنده انتخابات باشی من بودم .‌اكنون هم مي‌توانم بگويم كه احمدي‌نژاد برنده انتخابات نبود و اگر من پشتيباني او را كردم فقط يك خدعه بود. احمدي ‌نژاد تا موضوع خدعه را از سوي رهبر شنيد با كمي مكث به سرپرست سازمان صدا و سيما گفت من فردا در جلسه هيئت دولت شركت مي‌كنم. همين كار را هم كرد. بله حق با احمدي‌ نژاد بود ولي فاشيسم مذهبي هميشه حرف آخر را مي‌زند. مثل اين‌ كه قانون آزادي نسبي مطبوعات را كه وسيله مجلس ششم در حكومت آقاي خاتمي به تصويب رسيده بود راحت و بدون هيچ برو و بيايي با يك نامه رهبر مركب‌ سياه رويش ريخته شد. اکنون هنوز نزاع بر سر قدرت بین این دو تمام نشده است و کشمکش ادامه دارد بویژه که برخی از اطرافیان احمدی نژاد دستگیر و باتهام اعتقاد بخرافات و جن و جن گیری دادگاهی خواهند شد و نیز رحیم مشائی هم مورد حملات شدید و از جمله روزنامه کیهان قرار دارد.

No comments: