Wednesday 4 May 2011

حشمت اله طبرزدی و پرونده ساری تازه ای برای او

چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: در ادامه اعمال فشار و پرونده‌سازی بر عليه زندانيان سياسی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی، مقامات امنيتی-قضايی با احضار مهندس حشمت‌الله طبرزدی دبيرکل جبهه دمکراتيک ايران به بازپرسی زندان اوين اتهامات جديدی را به وی تفهيم کردند.
به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی (komitedefa.com)، مهندس حشمت‌الله طبرزدی دبيرکل جبهه دمکراتيک ايران که هم اکنون دوران محکوميت خود را در زندان رجايی شهر کرج (گوهردشت) سپری می‌کند، روز يکشنبه يازدهم ارديبهشت ماه و همزمان با آغاز دور سوم اعتصاب غذای زندانيان سياسی بند ويژه امنيتی اين زندان، که او نيز در ميان اعتصاب کنندگان است، به بازپرسی شعبه ۴ مقدس واقع در زندان اوين اعزام، و با اتهامات جديدی تحت عنوان نشر اکاذيب توسط بازپرس جعفری روبرو شد.
بنا بر اطلاعات دريافتی کميته دفاع، اسناد اصلی اين اتهام، مواردی از "متن دفاعيه" ايشان در سال گذشته که در آن گفته بود دادگاه انقلاب يک دادگاه امنيتی نظامی است و صلاحيت رسيدگی به جرايم سياسی را ندارد، و همچنين "شکايت مهندس طبرزدی از آيت الله علی خامنه ای" به مراجع حقوقی جهانی بود.

شايان ذکر است اين بازپرسی و پرونده‌سازی جديد به دستور دادستان تهران صورت گرفته است که پيش از اين نيز گفته بود دو نفر (منظور آقايان طبرزدی و سحرخير) که دفاعيه‌های خود را منتشر کرده‌اند تحت تعقيب قرار خواهند گرفت.
در پی اين پرونده‌سازی جديد، مهندس طبرزدی که به عنوان سخنگوی طيف سکولار دموکرات های جنبش مردم ايران و جنبش سبز شناخته شده است، خطاب به بازپرس گفت: «ادعای مصاحبه من با يک خبرگزاری آن‌هم در زمانی که در زندان بودم کذب محض است. موارد اتهامی را از لايحه دفاعی من که نزد قاضی پيرعباس بوده است اخذ کرده ايد. در عين حال من بيشتر از ۷ سال حبس گذرانده ام، اينک نيز به هشت سال ديگر محکوم شده ام و اگر دوست داشتيد ده سال ديگر هم اضافه کنيد ولی من دادگاه‌های شما را قبول ندارم و به همين دليل هيچ چيزی نخواهم گفت و نخواهم نوشت.»
حسن زارع زاده اردشير سخنگوی برون مرزی کميته دفاع، از آمريکای شمالی در مورد اين پرونده‌سازی گفت: جمهوری اسلامی از چهره‌های تاثيرگذاری مانند آقای طبرزدی واهمه دارد و مقامات تلاش می‌کنند به هر طريقی او را به سکوت وادارند. آقای طبرزدی در زندان دست به اعتصاب غذا زده و از طرفی فعاليت‌هايش در داخل زندان را ادامه می دهد.
به گفته ی زارع زاده، واضح است که مقامات امنيتی همواره دنبال بهانه برای برخورد با او هستند. و اين بار شکايت قانونی از شخص آيت‌الله خامنه ای و بيان واقعيت در مورد دادگاه‌های انقلاب اتهام جديد عليه آقای طبرزدی است.
اين در حالی است که اين روزها پرونده سازی عليه زندانيان سياسی در حال گسترش است. ابوالفضل عابدينی فعال حقوق بشری و نيز سه رهبر دانشجويی بهاره هدايت، مهديه گلرو و مجيد توکلی با اتهامات و احکام جديدی روبرو شدند.
کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی بر اين باور است که مقامات جمهوری اسلامی بدعت جديدی بنيان گذاشته‌اند تا پرونده سازی و اعمال فشارهای مضاعف بر زندانيان سياسی را به امری عادی مبدل سازند. اين زندانيان تنها به دليل ابراز عقيده و بيان نظرات‌شان زندانی شده‌اند و بايد هر چه زودتر آزاد شوند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

No comments: